REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Ryanair otwiera nowe trasy z Polski. CPK? "Nie będziemy tam latać"

2024-01-30 12:36, akt.2024-01-31 06:40
publikacja
2024-01-30 12:36
aktualizacja
2024-01-31 06:40

Irlandzki Ryanair w nadchodzącym sezonie letnim uruchomi 30 nowych tras z Polski, m.in. do Alicante, Chanii, na Korfu czy Maltę - poinformował we wtorek prezes Ryanaira Michael O'Leary. Dodał, że w br. przewoźnik zakłada 10-proc. wzrost ruchu w naszym kraju i przewiezienie ponad 18 mln pasażerów.

Ryanair otwiera nowe trasy z Polski. CPK? "Nie będziemy tam latać"
Ryanair otwiera nowe trasy z Polski. CPK? "Nie będziemy tam latać"
fot. Zbyszek Kaczmarek / / Gazeta Polska / FORUM

Szef Ryanaira na konferencji prasowej w Warszawie poinformował, że w tegorocznym letnim rozkładzie lotów przewoźnik zaoferuje z naszego kraju w sumie 300 połączeń, w tym 30 nowych.

"Oferujemy 30 nowych tras, w tym do słonecznych kurortów takich jak Alicante, Chania, Malta, Palma, Pafos, czy Zadar. Spodziewamy się, że ruch w Polsce w 2024 r. wzrośnie o 10 proc., osiągając ponad 18 milinów pasażerów" - powiedział Michael O'Leary.

Irlandzki Ryanair z siedzibą w Dublinie operuje w Polsce na 13 lotniskach. Przewoźnik ten, według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w pierwszych trzech kwartałach ub.r. przewiózł do i z Polski 12,2 mln pasażerów.

“Niestety, z powodu wzrostu opłat i niezdolności zarządu Modlina do rozbudowy terminala, Modlin jako jedyne lotnisko w Polsce doświadczy spadku ruchu w tym roku. Złe zarządzanie lotniskiem Modlin zmusiło nas do cięcia tras, liczby zbazowanych samolotów i częstotliwości lotów, podczas gdy inne polskie lotniska, takie jak Kraków, Wrocław, Gdańsk, Poznań i Chopin, rozwiną się tego lata” - dodał prezes.

Ryanair podał, że nadal inwestuje i rozwija trasy oraz ruch na lotnisku Chopina w Warszawie i siedmiu innych lotniskach w Polsce. Natomiast Warszawa Modlin utraci 15 tras, 1 samolot oraz zanotuje spadek ruchu o 14 proc., z powodu braku przeprowadzenia przez zarząd Modlina rozbudowy terminala oraz uzgodnienia długoterminowej umowy z przewoźnikiem.

Jak dodał, linia zmniejszy częstotliwość latania z Modlina na 16 trasach; przeniesiony do Krakowa zostanie przebywający w tamtejszej bazie samolot B737. Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin obsługuje m.in. regularne rejsy Ryanaira.

Zdaniem prezesa brak rozbudowy infrastruktury Modlina oraz wzrost opłat lotniskowych zaszkodzi ruchowi lotniczemu, turystyce i miejscom pracy w regionie mazowieckim.

Pytany o Centralny Port Komunikacyjny (CPK) prezes Ryanaira powiedział: "Jesteśmy największą linią lotniczą w Polsce i nie będziemy tam latać pod tym ani żadnym innym rządem".

"Warszawa ma tę przewagę, że ma dwa, być może dwa i pół lotniska, (...) To, czego Polska potrzebuje, to zwiększenie przepustowości tych lotnisk poprzez bardzo umiarkowany rozwój terminali w Modlinie i dosyć umiarkowany rozwój terminalu na Chopinie, a wtedy nie będzie potrzebne jakieś centralne lotnisko oddalone o 150 kilometrów" - dodał prezes.

Lotnisko Modlin: liczymy, że Ryanair spojrzy na zyski możliwe do osiągnięcia

Liczymy, że Ryanair spojrzy na zyski możliwe do osiągnięcia w Modlinie; zmiana cennika jest konieczna, jeśli lotnisko ma się rozwijać - oświadczył wiceprezes lotniska Warszawa-Modlin Grzegorz Hlebowicz, odnosząc się do zapowiedzi Ryanaira ograniczenia połączeń z Modlina, z powodu m.in. wzrostu opłat lotniskowych.

"Port Lotniczy Warszawa Modlin nie zmieniał taryfy opłat lotniskowych od dekady. Zmiany są koniecznością, jeśli lotnisko w Modlinie ma się rozwijać. Liczymy na to, że Ryanair zechce spojrzeć w przyszłość, skierować swój wzrok na przyszłe zyski możliwe do osiągnięcia w Modlinie dzięki zmianie cennika. W konsekwencji tej zmiany możliwa będzie rozbudowa terminalu i płyty postojowej" - poinformował we wtorek PAP wiceprezes Portu Lotniczego Warszawa-Modlin Grzegorz Hlebowicz. 

autor: Aneta Oksiuta

aop/ pad/ han/ ana/

Źródło:PAP
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (21)

dodaj komentarz
devu
Ryanair, który zadłuża wszystkie lotniska z których lata?
newcommer
Star czyli KLM Delta i AirFrance będą latać. A to otwiera loty bezpośrednie do chin czy atlanty.
Trzeba rozumieć tanie linie lotnicze one wolą Modlin bo leziesz w błocie do Buzza a cena biletu w kosmos daje zarobić.
kotek20
Biedny Ryanair , płacił w Modlinie 5 zł od odprawionego pasażera przez 10 lat, podczas gdy inni przewoźnicy od 40 zł wzwyż. Pewnie, że nie będzie latał na CPK, po co będzie "przepłacał " . Czyżby się obawiał rozwoju innych linii?
mesten
Ciekawa wypowiedź. Firma nie będzie latać z nieistniejącego lotniska.
1as
KOlejny "artykuł sponsorowany".
A niech sobie nie lata, lata mi to, ja u ich też nie latam.
matheous
hahaa nie no jak szef jakieś prywatnej firmy mówi, że on nie będzie korzystał z CPK i wystarczy tylko stare lotniska rozbudowac to w zasadzie luzik. Business Plan mamy ogarnięty. Wiemy co robić. Dobrze, ze nam wszystkim powiedział.

A tak serio to widać wysyp "przypadkowych" zupełnie artykułów pisanych w tonie albo
hahaa nie no jak szef jakieś prywatnej firmy mówi, że on nie będzie korzystał z CPK i wystarczy tylko stare lotniska rozbudowac to w zasadzie luzik. Business Plan mamy ogarnięty. Wiemy co robić. Dobrze, ze nam wszystkim powiedział.

A tak serio to widać wysyp "przypadkowych" zupełnie artykułów pisanych w tonie albo jawnie negatywnym albo sugerującym "lepsze rozwiązania".
To nie przypadek, bo całe PO torpedowało koncepcję CPK od samego początku jej istnienia wiec po dojściu do władzy ruszyła machina mająca nastawić spoleczeństwo sceptycznie. Potem projekt się sprytnie rozmyje.

Natomiast wystarczy posłuchać ekspertów i analityków związanych nawet nie tylko z szeroko pojętym biznesem ale również z wojskiem i wszyscy zgodnie mówią, że CPK to projekt konieczny nastawiony na przyszłość.
Rząd oczywiście nie mówi otwarcie projektowi nie. Ale intensywnie działa na wyhamowanie i wyciszenie. To ewidentnie widać
_aj_waj_
Z Irlandii, to wiadomo, że ryży :d
hakier
To nie było tego w 100 konkretach? Od dawna otwarcie mówili, że nie dopuszczą do powstania CPK, a jeśli wygrają wybory to będzie absolutny koniec tego projektu.
and00
Pewnie ze nie będą latać bo PO skasuje CPK

Poza tym takie lotniska nie są dla tanich linii

Z Heatrow Ryan też nie lata

Powiązane: Branża lotnicza

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki