Rosną wydatki na męską odzież i kosmetyki

W oczach kobiet prawdziwy mężczyzna to mężczyzna zadbany — dowodzą rosnące wydatki na męską odzież i kosmetyki.

Choć to kobiety są bezkonkurencyjnymi konsumentkami na rynku odzieżowym i kosmetycznym, coraz więcej uwagi producenci poświęcają płci brzydkiej. Dane firmy badawczej Euromonitor International (patrz tabela) dowodzą, że już obecnie ta grupa stanowi bardzo duży rynek. W tym roku sprzedaż odzieży męskiej wyniesie blisko 8 mld zł. Nic dziwnego, że interesują się nim producenci, od małych, lokalnych pracowni krawieckich po globalnych graczy typu H&M.

Przedsiębiorcy i eksperci są zgodni, że panowie to klienci, których nie można lekceważyć. Zwracają jednak uwagę, że ich zakupy odzieżowo-kosmetyczne zależą od… kobiet.

— Badania potwierdzają, że mężczyźni, zwłaszcza wielkomiejscy, coraz bardziej dbają o wygląd. Za większością zmian stoją kobiety, które mają coraz wyższe wymagania dotyczące męskiego wyglądu — mówi Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

Na męską modę na… modę odpowiadają producenci, m.in. odzieżowe LPP.

— Rośnie liczba magazynów i blogów poświęconych tematyce fashion, adresowanych do panów. Zainteresowanie mężczyzn w widoczny sposób przekłada się na wzrost sprzedaży odzieży męskiej naszych marek. Obserwujemy także wzrost sprzedaży on-line linii męskich, choć nadal dominuje część damska. — mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Czytaj więcej w dzisiejszym "Pulsie Biznesu"

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 5 ~zenek

Zawsze dres.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne