Raport bieżący 18 / 2005
Niniejsza zwięzła ocena sytuacji Spółki została sporządzona przez jej Radę Nadzorczą dla akcjonariuszy i walnego zgromadzenia w związku z zamknięciem roku obrotowego 2004, zgodnie z zasadami ładu korporacyjnego, przyjętymi do stosowania przez Spółkę. I. Otoczenie gospodarcze Spółki. Rok 2004 był okresem dobrej koniunktury dla polskiej gospodarki, co wpływało korzystnie na działalność Spółki. Poza sytuacją niektórych gałęzi przemysłu, był to okres sprzyjający wzrostowi sprzedaży produktów przemysłowych Spółki. Widoczny był również znaczący wzrost konkurencji w branży - w szczególności na rynku wyrobów dekoracyjnych - połączony ze wzrostem oczekiwań ze strony odbiorców.
Istotny wpływ na działalność Spółki miały zmiany przepisów o podatku VAT, związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej. Ich konsekwencją była zmiana naturalnej sezonowości sprzedaży i spadek popytu w niektórych segmentach produktów po dniu 1 maja 2004 r.
Ze zdarzeń z otoczenia gospodarczego Spółki, należy zwrócić również uwagę na zdecydowane umocnienie złotego wobec euro i dolara amerykańskiego w ubiegłym roku, co zasadniczo miało pozytywny wpływ na sytuację finansową Spółki.
Czynnikiem zewnętrznym, który w sposób znaczący wpłynął negatywnie na wynik Spółki był wzrost cen surowców i opakowań, będący następstwem wzrostu cen ropy na światowych rynkach. II. Wyniki Finansowe.
Spółka osiągnęła w 2004 r. zakładany dodatni wynik finansowy oraz osiągnęła podstawowe założenia budżetowe. Wskaźniki finansowe Spółki utrzymane były na poziomie satysfakcjonującym, jednak w niektórych przypadkach niższym od oczekiwanych. W szczególności dotyczy to ogólnej rentowności sprzedaży, co należy głównie tłumaczyć wzrostem cen surowców i opakowań oraz poniesionymi w 2004 kosztami restrukturyzacji, większymi w porównaniu z rokiem 2003. Zauważalna była również mniejsza dynamika sprzedaży wyrobów dekoracyjnych. III. Zarządzanie i organizacja Spółki.
Spółka realizowała w roku 2004 proces wewnętrznej restrukturyzacji, a także rozpoczęła proces reorganizacji działu wyrobów dekoracyjnych oraz działu marketingu i sprzedaży. W ocenie Rady Nadzorczej były to działania niezbędne, które powinny przynieść w kolejnych latach poprawę wyników sprzedaży, zwłaszcza w segmencie wyrobów dekoracyjnych.
Sytuacja Spółki w roku 2004 wskazuje, iż w chwili obecnej, po podjęciu przez Grupę działań nastawionych na wewnętrzną reorganizację, konieczne jest skoncentrowanie się na integracji procesów zarządzania Spółką i jego jakości, oraz, w szczególności, na poprawie zarządzania sprzedażą. W opinii Rady Nadzorczej wykorzystanie dotychczasowych działań restrukturyzacyjnych Spółki oraz budowy własnej sieci dystrybucji było zbyt mało widoczne w wynikach roku 2004. W celu pełnego wykorzystania potencjału reorganizacji PC-W konieczne jest skoncentrowanie działań nastawionych na relacje zewnętrzne. IV. Inwestycje.
Najważniejszymi obszarami inwestycji Spółki w 2004 r. były logistyka, oraz marketing i sprzedaż, a także ochrona środowiska. Istotną pozycję stanowiły również nakłady na działalność badawczo-rozwojową, pozwalające na poszerzenie asortymentu i dostosowanie produktów Spółki do wymagań dyrektyw Unii Europejskiej. V. Perspektywy rozwoju Spółki.
Rada Nadzorcza nie widzi zagrożeń dla kontynuowania działalności Spółki w roku 2005. Spółka w 2005 r. powinna utrzymać znaczny udział w rynku i pozycję lidera w branży.
Rada Nadzorcza przewiduje zwiększenie obecności Spółki poza granicami Polski, co pokazuje dynamika wzrostu eksportu wyrobów Spółki w 2004 roku w porównaniu z rokiem poprzednim. *** Niniejszy dokument został przyjęty przez Radę Nadzorczą w dniu 4 maja 2005 r. i jest wyrazem jej wiedzy o sytuacji Spółki i poszczególnych zdarzeniach gospodarczych w 2004 r., którą członkowie Rady Nadzorczej dysponują w wyniku działania w granicach swoich statutowych funkcji.
Niniejsza ocena nie powinna być traktowana jako rekomendacja nabywania lub nie nabywania akcji Spółki, nie stanowi też prognozy wyników Spółki w 2005 r. ***
Data sporządzenia raportu: 2005-05-20
Źródło:Komunikaty spółek (ESPI)

























































