REKLAMA

Lotos i Polskie Radio bojkotują Tigera

2017-08-14 13:41
publikacja
2017-08-14 13:41

Stacje benzynowe należące do Lotosu wycofają ze swoich półek napoje energetyczne Tiger. Ale koncern to nie jedyna firma, która odżegnuje się od marki. Bojkot ten to bezpośredni skutek kontrowersyjnej kampanii reklamowej napoju, która nawiązywała do powstania warszawskiego.

fot. Piotr Gocal / / FORUM

O decyzji kontrolowanego przez państwo koncernu paliwowego poinformowała jego dyrektor ds. komunikacji Anna Luntek za pośrednictwem Twittera. - Informacyjnie #GrupaLOTOS wycofa napój #Tiger ze sprzedaży na swoich stacjach – czytamy. Przedstawicielka Lotosu dodała, że nie ma szans, by napój kiedykolwiek wrócił na tamtejsze półki. W tej sytuacji klienci czekają na ruch innej państwowej spółki z branży – Orlenu. Ten jednak jeszcze nie zdecydował oficjalnie o bojkocie marki.

Przez nierozsądne posunięcie reklamowe straci cała spółka Maspex, do której należy marka Tiger. Polskie Radio zapowiedziało już, że rezygnuje z zakupu nie tylko napoju energetycznego, ale i pozostałych produktów koncernu spożywczego. - Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić – poinformował rzecznik prasowy instytucji.

Wcześniej nieoficjalny sprzeciw wobec działań marki wyraził dziennikarz TVP Michał Rachoń, który na antenie programu „Minęła 20:00” wylał zawartość puszki napoju.

Przypomnijmy, że na Instagramie Tigera pojawiła się grafika przedstawiająca środkowy palec i napis „1 sierpnia, dzień pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”, która nawiązywała do powstania warszawskiego.

Internauci wezwali do bojkotu marki, jej PR-owcy jednak szybko się zreflektowali i jeszcze 9 sierpnia – w dzień, w który sprawa nabrała rozgłosu – przekazała 500 tys. zł na rzecz powstańców warszawskich. Agencja reklamowa współpracująca z Tigerem zrezygnowała ze współpracy z osobami odpowiedzialnymi za grafikę, zaś dzień później z Instagrama marki zniknęły wszystkie posty i pojawił się jeden o treści "Usuwamy profil Tigera z portalu Instagram, ponieważ nie widzimy możliwości kontynuacji komunikacji w dotychczasowym formacie".

Źródło:
Tematy
Tanie konta z przelewami ekspresowymi – styczeń 2022 r.

Tanie konta z przelewami ekspresowymi – styczeń 2022 r.

Komentarze (10)

dodaj komentarz
martin728
Już mam dość tej sprawy, bojkot i tak nic nie da, ludzie już zapomnieli.
kasiorella
A dajcie spokój, ile można. Dla mnie to całe wszechstronne krytykowanie jest bezcelowe. Chlapnęli głupotę, przeprosili, wpłacili pół miliona na rzecz powstańców, przepraszają wszem i wobec, czas już odpuścić.
mhm
„Polskie Radio zapowiedziało już, że rezygnuje z zakupu nie tylko napoju energetycznego, ale i pozostałych produktów koncernu spożywczego” — w jakim celu rozgłośnia radiowa miałaby kupować napój energetyczny? Sprzęt radiowy tak się zasila?
niewierzacyateusz
też bojkotuję , na wczorajszą impreże urodzinową żony kupowałem soki , i półki z sokami maspexu ominąłem szerokim łukiem i kupiłem soki innej firmy , pozdro dla prezesa maspexu
karbinadel
Nie należę do osób uprawiających patriotyzm na pokaz, ale ta reklama jest po prostu durna. Świadczy o kompletnym braku wyczucia. Gdyby w USA puścili coś takiego z datą 4. lipca, to fabryki tej firmy poszłyby z dymem
niewierzacyateusz
" po prostu durna " to jest ładny eufemizm na to co zrobił Maspex z agencją J. Walter Thompson Group Polan
hdrvn
Tak to jest jak się zleca prowadzenie fanjpejdzy i tworzenie materiałów reklamowych gimnazjalistom.
xyz83
Hehe a to czasem nie gimbaza paraduje w patriotycznej odzieży po ulicach polskich miast?
specjalnie_zarejstrowany1
Jesli celem dzialali w mysl zasady "nie wazne co mowia, wazne zeby mowili" to marketing Tigera odniosl sukces :) Teraz moga atakowac grupe spoleczna dla ktorych mottem jest "ignorance is a bliss"

Powiązane: Dziennikarze i media

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki