Liczba sklepów w 2019 roku w Polsce, bez sklepów specjalistycznych, spadła rdr o 5 tys. do ok. 95 tys. - podała firma badawcza Nielsen.
"Na koniec 2019 roku było w Polsce ok. 95 tys. sklepów (bez specjalistycznych), czyli mniej o niemal 5 tys. niż jeszcze rok temu i o 7 tys. niż 2 lata temu. Tymczasem supermarkety i dyskonty po raz kolejny powiększyły swoją numerykę" - napisano.
Z badania wynika, że rośnie liczba dyskontów i supermarketów przy jednoczesnym spadku numeryki sklepów małych (poniżej 40 m kw.) oraz średnich (41-100 m kw.).
Przeczytaj także
"Na uwagę zasługuje również kanał drogerii. Jako całość, jego numeryka jest stabilna, natomiast analizując głębiej, widoczny jest dynamiczny wzrost sieci drogeryjnych, przy jednoczesnym spadku liczby tradycyjnych, niezależnych placówek. Ponadto w ostatniej fali badania Nielsen odnotował również niewielki wzrost liczby stacji benzynowych" - napisano.
map/ asa/
























































