REKLAMA
TYLKO U NAS

Grupa CCC miała w 2017 r. 302,3 mln zł zysku netto, zgodnie z szacunkami

2018-03-26 06:14, akt.2018-03-26 09:37
publikacja
2018-03-26 06:14
aktualizacja
2018-03-26 09:37

Grupa CCC miała w 2017 roku 302,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 59,7 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie rocznym. Spółka przedstawiła też plany dalszej ekspansji na rynki zagraniczne.

fot. Filip Radwański / / FORUM

Zysk netto, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł 286,9 mln zł wobec 50,7 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł w tym okresie 404,5 mln zł wobec 373,4 mln zł zysku przed rokiem. EBITDA wzrosła do 501,5 mln zł z 446,1 mln zł w 2016 roku. Przychody grupy w 2017 roku wzrosły rdr do 4,194 mld zł z 3,185 mld zł rok wcześniej.

Rynek pozytywnie przyjął plany i wyniki obuwniczej spółki. O 9:36 walory CCC drożały o 3,6%, osiągając cenę 238,40 zł.

Dwa tygodnie temu CCC przedstawiło wstępne wybrane dane finansowe za 2017 r. Szacowało wtedy, że skonsolidowany zysk netto CCC za 2017 rok wyniósł 303 mln zł, EBITDA 502 mln zł, EBIT 405 mln zł, a przychody 4,194 mld zł.

Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że w samym czwartym kwartale CCC miało 1,36 mld zł sprzedaży, 188,4 mln zł zysku operacyjnego i 148 mln zł zysku netto. Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 143,2 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży CCC wzrósł w 2017 roku do 2,15 mld zł z 1,68 mld zł rok wcześniej.

Marża brutto na sprzedaży spadła do 51,3 proc. z 52,7 proc. Marża w segmencie sprzedaży detalicznej wyniosła w 2017 r. 54,3 proc., co oznacza spadek o 0,6 p.p rdr.

Koszty funkcjonowania sklepów w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosły o 227,3 mln zł (24,4 proc. rdr) do poziomu 1.158,6 mln zł. Koszt funkcjonowania sklepu na metr kwadratowy w 2017 r. wyniósł 2,33 tys. zł, a w 2016 r. 2,19 tys. zł/m kw.

Koszty ogólnego zarządu były porównywalne rdr i wyniosły 109,3 mln zł. Ogółem przychody ze sprzedaży detalicznej w 2017 r. stanowiły 81 proc. całości sprzedaży od klientów zewnętrznych, przy 4,6 proc. sprzedaży hurtowej oraz 14,4 proc. sprzedaży e-commerce.

Sprzedaż detaliczna na 1 m kw. wzrosła do 6,84 tys. zł, (w 2016 r. 6,43 tys. zł/m kw.), przy wzroście średniej powierzchni sklepu CCC o 8,9 proc. do poziomu 583 m kw. Sprzedaż w Polsce wyniosła w 2017 r. 2.026,5 mln zł, na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej 880,9 mln zł, w Europie Zachodniej 412,5 mln zł, a na pozostałych rynkach 76,9 mln zł.

Wzrost sprzedaży w porównywalnych sklepach wyniósł 235,0 mln zł (11,8 proc. rdr). Wzrosty w placówkach porównywalnych odnotowano na wszystkich analizowanych rynkach: w Polsce (12,7 proc.), w krajach Europa Śr.-Wsch. (9,8 proc.), w krajach Europy Zachodniej (4,8 proc.) oraz pozostałych krajach (282,1 proc.).

Wynik segmentu Polska wyniósł w 2017 roku 377,6 mln zł, a segmentu Europa Środkowo-Wschodnia 110,9 mln zł. Wynik segmentu Europa Zachodnia był ujemny i wyniósł minus 91,1 mln zł. Zysk segmentu e-commerce wyniósł 87,8 mln zł.

Skonsolidowane przepływy netto z działalności operacyjnej w 2017 r. wyniosły 78,2 mln zł wobec 174,7 mln zł rok wcześniej. Przepływy netto z działalności inwestycyjnej wyniosły minus 222,3 mln zł, a przepływy netto z działalności finansowej wyniosły 514,8 mln zł. Na koniec 2017 roku wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł 0,8x wobec 1,5x w 2016 r.(PAP Biznes)

CCC planuje ekspansję na nowe rynki

Grupa CCC chce w 2018 roku zwiększyć powierzchnię sklepów o nie mniej niż 110 tys. m kw. netto, z czego około 43 proc. otwarte zostanie w Polsce, a reszta za granicą - poinformowała spółka w raporcie rocznym.

CCC podało w raporcie, że w 2018 roku planuje podpisać umowy franczyzowe dot. 2-3 nowych krajów (w tym dot. Gruzji i Kazachstanu), z terminem otwarcia 2019 r.

W planach na 2019 r. znajduje się otwarcie pierwszych sklepów i rozbudowa sieci sprzedaży na terytorium Bliskiego Wschodu, tj.: w  Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kuwejcie, Omanie, Katarze, Bahrajnie, pokrytych podpisaną umową franczyzową.

Na rynku niemieckim i austriackim spółka zamierza kontynuować optymalizację lokalnego modelu biznesowego, aby dojść do breakeven. Grupa otwarta jest na możliwości ekspansji na rynkach dojrzałych przez joint-ventures/alianse.

eObuwie planuje w ramach ekspansji zagranicznej uruchomienie w 2018 roku sprzedaży online na trzech nowych rynkach: francuskim, włoskim i hiszpańskim.W latach 2018-2019 w rozwój e-commerce (logistyka + systemy) grupa zainwestuje co najmniej 100 mln zł.

Spółka podała, że budowa nowych magazynów logistycznych w Zielonej Górze i Polkowicach (online i offline) potrwa do roku 2019. Grupa przewiduje roll-out nowego formatu sklepu eObuwie.

"Model biznesowy grupy zostanie rozbudowany o uruchomienie i rozwój sieci sklepów omnichannelowych eObuwie, w których bardzo duża powierzchnia magazynowa w stosunku do showroomu zapewnieni klientom dostęp do około 100 tys. par butów z blisko 500 marek w jednym miejscu" - napisano w raporcie. W połowie roku 2018 uruchomiona ma zostać usługa +reserve and collect+ dla sklepów CCC.

Wśród celów finansowych na 2018 rok grupa CCC wymienia w raporcie: optymalizację kapitału obrotowego (wydłużenie średniego terminu zapadalności zobowiązań handlowych oraz rotacją zapasów), redukcję poziomu zadłużenia i wydłużanie przeciętnego terminu zapadalności zobowiązań finansowych, podnoszenie poziomu dyscypliny kosztowej i poprawę rentowności.

Na koniec 2017 roku sieć CCC liczyła 925 sklepów, z czego 852 własnych.

W 2017 r. grupa zwiększyła swoją powierzchnię handlową netto o 77,2 tys. m kw., z 458,6 tys. m kw. do 535,8 tys. m kw. na koniec roku. Otwarto nowe sklepy o łącznej powierzchni 70 tys. m kw. oraz zmodernizowano i powiększono istniejącą powierzchnię handlową o 19,5 tys. m kw. W trakcie 2017 r. zlikwidowano 38 sklepów o łącznej powierzchni 12,3 tys. m kw.(PAP Biznes)

 (PAP Biznes)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki