EBITDA grupy CCC w trzecim kwartale 2019 roku wyniosła 201,3 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 23 proc. - poinformowała spółka w komunikacie. Wynik EBITDA jest zbliżony do konsensusu PAP Biznes, który zakładał, że wyniesie on 205,7 mln zł.
Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody grupy CCC ze sprzedaży wyniosły 1,44 mld zł (wzrost rdr o 9 proc., 3,5 proc. mniej niż zakładał konsensus).
Sprzedaż detaliczna porównywalna grupy CCC spadła o 2 proc. (z wyłączeniem ecommerce CCC), wobec spadku o 8 proc. przed rokiem.
Udział e-commerce w przychodach CCC w Polsce wyniosła około 3 proc.
Sprzedaż w Rosji i Serbii przyrosła o ponad 40 proc. rdr.
Zysk operacyjny grupy w trzecim kwartale sięgnął 15,7 mln zł, co oznacza spadek o 48 proc. wobec tego samego okresu zeszłego roku. Konsensus PAP Biznes zakłada, że zysk operacyjny grupy CCC wyniesie 36,4 mln zł (przedział oczekiwań od 5 do 58 mln zł).
Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 687,3 mln zł (wzrost rdr o 22 proc.). Marża brutto ze sprzedaży na koniec trzeciego kwartału sięgnęła 47,7 proc. wobec 47,3 proc. przed rokiem.
Koszty grupy CCC wzrosły do 669 mln zł wobec 560 mln zł przed rokiem za sprawą rozwoju powierzchni handlowej, skali e-commerce oraz konsolidacji przejętych spółek (Gino Rossi, DeeZee).
Zarząd CCC ocenia, że wzrost marży brutto o 0,4 p.p. jest zadowalający w kontekście rosnącego udziału markowego obuwia sportowego, kompensowanego rozwojem marek własnych.
Grupa CCC zwiększyła powierzchnię handlową o 28 proc., głównie za sprawą rozwoju sieci sklepów własnych (+80 tys. m kw. rdr) oraz sieci franczyzowej (+15 tys. m kw. rdr).
CCC poinformowała też o optymalizacji sieci sprzedaży w Szwajcarii - zmniejszenie powierzchni handlowej o 10 tys. metrów kwadratowych rdr, co przekłada się na 23 zamknięte sklepy Voegele.
Sieć sprzedaży Gino Rossi została zmniejszona o 6 sklepów w trzecim kwartale.
Liczba salonów omnichannelowych eobuwie sięgnęła na koniec trzeciego kwartału 14 punktów.
| Zestawienie przychodów grupy CCC w rozbiciu na sieć detaliczną, e-commerce oraz sprzedaż hurtową. | |||
|---|---|---|---|
| w mln zł | 03Q2019 | 03Q2018 | różnica |
| Sieć detaliczna | 1007,5 | 921,2 | 9,4% |
| CCC | 851,1 | 786,4 | 8,2% |
| KVAG | 114,6 | 127,8 | -10,3% |
| Gino Rossi | 22,7 | - | - |
| eobuwie | 19,1 | 7 | - |
| e-commerce | 358,3 | 249,5 | 43,6% |
| eobuwie | 327 | 243,8 | 34,1% |
| KVAG | 5,8 | 5,7 | 1,8% |
| Gino Rossi | 4,4 | - | - |
| DeeZee | 9,2 | - | - |
| CCC | 12 | - | - |
| Hurt | 74,2 | 22,4 | 231,3% |
| CCC | 73,1 | 22,4 | 226,3% |
| Gino Rossi | 1,1 | - | - |
| Sprzedaż | 1440 | 1193,1 | 20,7% |
Pełny raport za trzeci kwartał grupa CCC przedstawi 30 października.
Czyczerski: CCC jest optymistycznie nastawione do wyników w kolejnych kwartałach
"Jesteśmy optymistycznie nastawieni do wyników w kolejnych kwartałach, patrząc na rozwój produktu i postępy w zakresie dyscypliny kosztowej" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes CCC Marcin Czyczerski.
Grupa CCC szacuje, że jej przychody w III kwartale wzrosły o 21 proc. rdr do 1,44 mld zł.
Spółka poinformowała, że na wzrost sprzedaży w grupie wpłynęło powiększanie sieci salonów (przyrost powierzchni o 16 proc.) oraz rosnący kanał e-commerce (w tym głównie eobuwie.pl, +34 proc. rdr), a także rozwój oferty produktowej. Coraz większe znaczenie zyskuje uruchomiony pod koniec czerwca e-commerce CCC, który w trzecim kwartale stanowił 2 proc. przychodów sieci CCC w Polsce.
Zysk operacyjny grupy - według szacunków - spadł w III kwartale o 48 proc. rdr do 15,7 mln zł, a EBITDA wzrosła o 23 proc. do 201,3 mln zł.
Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 0,4 p.p. do 47,7 proc., co - jak podała spółka w komunikacie prasowym - jest zadowalającym wynikiem w kontekście rosnącego udziału markowego obuwia sportowego.
"Zjawisko to zostało z nawiązką skompensowane rozwojem marek własnych. W ofercie sklepów CCC po raz pierwszy pojawiło się obuwie marki Gino Rossi, a także kolekcja jesienno-zimowa DeeZee" - podało CCC.
Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły w III kwartale o 19 proc. do 668,6 mln zł. Wzrost wynika głównie z ekspansji powierzchni handlowej, skali e-commerce oraz konsolidacji przejętych spółek (Gino Rossi, DeeZee).
"Gino Rossi we wrześniu została zdjęta z GPW, a po wdrożonych już działaniach i głębokiej reorganizacji, pozytywnie patrzymy na dodatnią kontrybucję Gino Rossi do wyniku grupy w roku 2020. Myślę, że integrację tej firmy z końcem roku uznamy za zakończoną" - powiedział Karol Półtorak, wiceprezes CCC.
Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec trzeciego kwartału 2019 r. wynosiła 725 tys. m kw. i liczyła ponad 1.200 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Grupa CCC obecna była łącznie w 29 krajach (23 offline i 15 online).
(PAP Biznes)
pr/ ana/




























































