Sieć sklepów Lidl ostrzega swoich klientów, by nie padli ofiarą oszustów - firmy zarejestrowanej w Bułgarii, która za pomocą e-maili wyłudza dane osobowe.


Do Lidla wpłynęły zgłoszenia klientów zawiadamiające o próbach wyłudzania danych poprzez e-maile rzekomo wysyłane przez tę sieć sklepów. Wypełnienie załączonej do takiej wiadomości ankiety staje się podstawą do obwieszczenia odbiorcy wiadomości, że wygrał bon na darmowe zakupy w Lidlu o wartości 2000 zł, a warunkiem jego odebrania jest podanie danych osobowych wraz z numerem telefonu. Jak informuje Lidl, pod sieć dyskontów podszywa się zarejestrowana w Bułgarii firma Mons Management IT Ltd.
Lidl informuje swoich klientów, że ani nie jest organizatorem konkursu tego rodzaju, ani nie jest z nim w żaden sposób związana. Apeluje też do konsumentów "o zachowanie szczególnej ostrożności, a także o przekazywanie informacji o tego typu zdarzeniach bezpośrednio odpowiednim organom ścigania". – Firmy rozsyłające fałszywe informacje wykorzystują zazwyczaj zagraniczne serwery oraz bazy mailingowe, którym klienci przekazali swoje dane osobowe w przeszłości – wyjaśnia Lidl, przypominając, że oferta może być rozsyłana przez oszustów w różnej formie i z użyciem różnych haseł, na przykład "Lidl rozdaje nagrody", "Zostaliśmy nagrodzeni tytułem 'Laur Klienta'. Aby to uczcić rozdajemy nagrody! Wypełnij naszą krótką ankietę, aby wziąć udział. Wykorzystaj swoją szansę na wygraną już teraz" itp.
Lidl przypomina jednocześnie, że wiążące informacje o wszystkich prowadzonych konkursach i trwających promocjach znajdują się tylko na stronie internetowej lidl.pl, w mediach społecznościowych oraz gazetkach reklamowych tej marki.
Więcej na temat działania oszustów podszywających się pod coraz to nowe podmioty piszemy w specjalnej sekcji "Bankier.pl - Bezpieczny portfel".
mwc