14 czerwca pracownicy Banku Pekao zorganizowali czarny protest, chcąc tym samym zwrócić uwagę na problemy pracowników banku. Jednym z nich jest nieadekwatne wynagrodzenie do wykonywanych obowiązków. Nie było to ostatnie słowo związkowców, bo za chwilę odbędzie się kolejna akcja pracowników.
Jak dowiedziała się Redakcja Bankier.pl, kolejny czarny protest pracowników Banku Pekao odbędzie w czwartek 21 czerwca. – Próby rozmów ze stroną pracodawcy są podejmowane od lat, jednak nasze argumenty nie są brane pod uwagę. Bank nie uwzględnia również bardzo dobrych wyników, jakie corocznie osiąga, nie mają one odbicia w corocznych podwyżkach wynagrodzeń – mówi w rozmowie z redakcją Bankier.pl Ferdynand Nowak, przewodniczący Zakładowego Związku Zawodowego Banku Pekao SA.
Rosnące niezadowolenie wśród pracowników Banku Pekao było przyczynkiem do zorganizowania przez zatrudnionych czarnego protestu. 14 czerwca 2018 r. pracownicy, którzy wzięli udział w akcji, ubrali się na czarno. – Czarny protest pomyślany był jako akcja sondażowa badająca poparcie członków czterech organizacji związkowych. Około 70 proc. pracowników należących do związków wzięło udział w akcji protestacyjnej – wyjaśnia Nowak z ZZZ Banku Pekao SA.
Organizatorzy czarnego protestu skarżą się na brak dialogu z pracodawcą, niepodnoszenie wynagrodzeń w odpowiedzi na wyniki spółki, nierealne plany sprzedażowe i łamanie praw pracowniczych. Redakcja Bankier.pl zwróciła się z prośbą o skomentowanie zarzutów przez biuro prasowe banku.
– Bank Pekao S.A. przestrzega praw pracowniczych oraz respektuje uprawnienia organizacji związkowych – czytamy w przesłanym oświadczeniu. – Bank oferuje swoim pracownikom konkurencyjny pakiet wynagrodzeń. I wywiązuje się ze wszelkich zobowiązań pracodawcy. Bank prowadzi również stały dialog z dziewięcioma organizacjami związkowymi i radą pracowników, w ramach którego ścierają się różne poglądy i stanowiska. Obecnie wdrażana jest strategia, którą bank ogłosił w grudniu 2017 r. Wychodzi ona naprzeciw oczekiwaniom klientów i skupia się na utrzymaniu wysokiej konkurencyjności. Pracownicy odgrywają kluczową rolę w tym procesie. Bank dokłada wszelkich starań, aby budować ich zadowolenie z pracy – także poprzez kształtowanie atrakcyjnej polityki wynagrodzeń – komentuje czarny protest Tomasz Bogusławski z biura prasowego Banku Pekao.


















































