REKLAMA

Cyfrowy Polsat przewiduje stabilizację rynku reklamy TV w całym '22, po wzroście w II poł. '22

2022-08-18 13:14, akt.2022-08-18 13:48
publikacja
2022-08-18 13:14
aktualizacja
2022-08-18 13:48
Cyfrowy Polsat przewiduje stabilizację rynku reklamy TV w całym '22, po wzroście w II poł. '22
Cyfrowy Polsat przewiduje stabilizację rynku reklamy TV w całym '22, po wzroście w II poł. '22
fot. Robson90 / / Shutterstock

Cyfrowy Polsat spodziewa się stabilizacji rynku reklamy telewizyjnej w całym 2022 roku, po powrocie do wzrostów w drugiej połowie bieżącego roku - poinformował podczas telekonferencji dla mediów prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski.

"Jeśli chodzi o rynek reklamowy to liczymy, że (w drugim półroczu - przyp. PAP) wróci do dynamiki pozytywnej. Finalnie powinno to oznaczać, że rok zamknie się w okolicy zera w stosunku do zeszłego roku w kontekście tych danych, które mamy za 6 miesięcy" - powiedział Janowski.

"Lipiec, sierpień mamy sprzedane, to wygląda dobrze. Wrzesień jest w trakcie realizacji i to wygląda przyzwoicie. Wygląda na to, że druga połowa roku powinna być OK" - dodał.

W maju prezes Telewizji Polsat informował, że spodziewa się niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2022 roku.

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu w pierwszym półroczu 2022 wzrosły o 0,2 proc. do 603 mln zł, podczas gdy w tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował spadek o 1,6 proc. do 2.114 mln zł.

Członek zarządu ds. finansowych Katarzyna Ostap-Tomann zapowiedziała, że grupa w trzecim kwartale skupi się na stabilizacji EBITDA.

"Dla nas to, co jest najważniejsze na trzeci kwartał, to ustabilizowana nominalna EBITDA" - zapowiedziała.

Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w drugim kwartale 2022 roku 893,3 mln zł i był o 0,4 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Wynik spadł o blisko 22 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku.

Przychody Cyfrowego Polsatu w drugim kwartale br. sięgnęły 3.228 mln zł i były o 2,8 proc. wyższe od konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż zwiększyła się o 2 proc.

Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, pytany czy grupa wprowadzi do umów z klientami tzw. klauzule waloryzacyjne odpowiedział: "Klauzule inflacyjne są uzasadnione w tych czasach. Rozważamy różne scenariusze".

W ostatnich miesiącach Orange i T-Mobile wprowadziły w umowach zapisy pozwalające od 2023 roku podwyższać ceny w związku z inflacją. (PAP Biznes)

epo/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyprodukuj wodę pod własną marką

Wyprodukuj wodę pod własną marką

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki