Celon Pharma po badaniu "proof of concept" drugiej fazy związku CPL'280 chce przystąpić do rozmów partneringowych - poinformował prezes Maciej Wieczorek podczas GPW Innovation Day. Dodał, że prace partneringowe związane z komercjalizacją Falkieri są w toku.


Prezes przypomniał, że zgodnie ze strategią CPL'280 jest przeznaczony do sprzedaży partneringowej.
"Jestem daleki od tego, by podawać terminy (...), ale chcemy zaraz po 'proof of concept' (potwierdzającego koncepcję działania - PAP) fazy drugiej intensywnie przystąpić do rozmów partneringowych" - powiedział Wieczorek.
We wtorek Celon Pharma podał, że złożył wniosek do Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych o rozpoczęcie badania klinicznego drugiej fazy związku CPL'280, który będzie testowany u pacjentów ze zdiagnozowaną cukrzycą typu II. Wniosek wraz z przygotowaną dokumentacją jest zakończeniem programu przedklinicznego i wczesnego klinicznego pierwszej fazy.
CPL'280 został zaprojektowany jako najnowszej generacji agonista GPR40. W porównaniu do agonistów GPR40 pierwszej generacji CPL'280 nie blokuje transporterów kwasów żółciowych i nie powoduje formowania toksycznych reaktywnych metabolitów.
Prezes powiedział, że spółka jest w trakcie przygotowań wniosków regulacyjnych dla trzeciej fazy projektu Falkieri, leku opartego o esketaminę, który ma być stosowany w depresji lekoopornej jedno- i dwubiegunowej.
W środę spółka poinformowała o otrzymaniu aktualizacji wyników badania II fazy klinicznej esketaminy w lekoopornej depresji dwubiegunowej, z uwzględnieniem 6-tygodniowej kontynuacji obserwacji. Dane potwierdziły wysoką skuteczność leku i stanowią mocną podstawę do kontynuacji rozwoju w ramach kolejnych badań III fazy.
Prezes powiedział, że prace partneringowe związane z komercjalizacją Falkieri są w toku.
Wieczorek pytany, czy w tym roku można spodziewać się przekazania informacji o umowach partneringowch powiedział, że nie wie, czy w tym roku może być inna transakcja poza Falkieri, ale że jest to prawdopodobne - zależy jednak od postępów w prowadzonych programach.
Prezes powiedział, że przy ustalonej strategii, wszystkie produkty, których spółka będzie miała odczyty proof of concept, można traktować jako programy, w których będzie aktywnie szukać partnerów. (PAP Biznes)
doa/ ana/