REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Prezes: CCC jest optymistycznie nastawione do wyników w kolejnych kwartałach

2019-10-01 22:14
publikacja
2019-10-01 22:14

Grupa CCC, która według wstępnych szacunków miała w trzecim kwartale 201,3 mln zł EBITDA, jest optymistycznie nastawiona do wyników w kolejnych kwartałach - poinformował prezes Marcin Czyczerski.

fot. / / CCC

"Jesteśmy optymistycznie nastawieni do wyników w kolejnych kwartałach, patrząc na rozwój produktu i postępy w zakresie dyscypliny kosztowej" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes CCC Marcin Czyczerski.

Grupa CCC szacuje, że jej przychody w III kwartale wzrosły o 21 proc. rdr do 1,44 mld zł.

Spółka poinformowała, że na wzrost sprzedaży w grupie wpłynęło powiększanie sieci salonów (przyrost powierzchni o 16 proc.) oraz rosnący kanał e-commerce (w tym głównie eobuwie.pl, +34 proc. rdr), a także rozwój oferty produktowej. Coraz większe znaczenie zyskuje uruchomiony pod koniec czerwca e-commerce CCC, który w trzecim kwartale stanowił 2 proc. przychodów sieci CCC w Polsce.

Zysk operacyjny grupy - według szacunków - spadł w III kwartale o 48 proc. rdr do 15,7 mln zł, a EBITDA wzrosła o 23 proc. do 201,3 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 0,4 p.p. do 47,7 proc., co - jak podała spółka w komunikacie prasowym - jest zadowalającym wynikiem w kontekście rosnącego udziału markowego obuwia sportowego.

"Zjawisko to zostało z nawiązką skompensowane rozwojem marek własnych. W ofercie sklepów CCC po raz pierwszy pojawiło się obuwie marki Gino Rossi, a także kolekcja jesienno-zimowa DeeZee" - podało CCC.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły w III kwartale o 19 proc. do 668,6 mln zł. Wzrost wynika głównie z ekspansji powierzchni handlowej, skali e-commerce oraz konsolidacji przejętych spółek (Gino Rossi, DeeZee).

"Gino Rossi we wrześniu została zdjęta z GPW, a po wdrożonych już działaniach i głębokiej reorganizacji, pozytywnie patrzymy na dodatnią kontrybucję Gino Rossi do wyniku grupy w roku 2020. Myślę, że integrację tej firmy z końcem roku uznamy za zakończoną" - powiedział Karol Półtorak, wiceprezes CCC.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec trzeciego kwartału 2019 r. wynosiła 725 tys. m kw. i liczyła ponad 1.200 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Grupa CCC obecna była łącznie w 29 krajach (23 offline i 15 online). (PAP Biznes)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
mrtroublemaker
Cena akcji zupełnie tego nie odzwierciedla.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki