BoomBit skupia się na projektach platform Play And Earn w oparciu o blockchain - poinformował na konferencji prezes Marcin Olejarz. Spółka ma zamiar równolegle wydawać kolejne gry typu Merch, Mid-Core i Hyper-Casual. Prezes BoomBit zapowiedział również, że w IV kwartale ma zadebiutować pierwsza gra spółki BoomPick utworzonej wspólnie z CherryPic.


"W bieżącym roku pojawiło się u nas kilka nowych inicjatyw. Przede wszystkim są to projekty 'Play And Earn'. Obecnie prowadzimy dwa oddzielne projekty, które są realizowane przez nasze spółki celowe zlokalizowane z Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wiążemy z nimi duże nadzieje i jesteśmy przekonani, że w przyszłości blockchain będzie istotnym elementem branży gamingowej. Konsekwentnie rozwijamy i inwestujemy w ten obszar" - powiedział prezes.
Jednym z tych projektów jest platforma metaverse - BoomLand. Platforma oprócz produkcji BoomBit będzie otwarta również na zewnętrznych deweloperów. Spółka współpracuje przy tym projekcie z Polygonem.
"Będzie ona oparta na sieci blockchain Polygon, a w ramach współpracy Polygon zainwestował już w nasz projekt 500 tys. dolarów. Obecnie finalizowane są prace deweloperskie w tym certyfikacje (...). W IV kwartale planowane jest uruchomienie naszej platformy i wydanie pierwszej gry Hunters of Chain" - powiedział Olejarz.
"Prowadzimy już wstępne rozmowy z zewnętrznymi deweloperami zainteresowanymi wydawaniem gier na platformie BoomLand. Liczymy, że na koniec I półrocza 2023 r. BoomLand będzie mógł się pochwalić przynajmniej dwoma grami oraz współpracą z kilkoma zewnętrznymi studiami" - dodał.
Kolejnym projektem jest, joint venture z CherryPic o nazwie BoomPic, który pracuje obecnie nad dwoma grami typu merch.
"Wspólnie pracujemy nad projektami gier typu merch w pipeline są obecnie dwa tytuły - z czego jeden Royal Merch powinien się ukazać w IV kwartale tego roku" - powiedział Olejarz.
Spółka pracuje również nad projektem PlayEmber, będzie on umożliwiał podpięcie tradycyjnych gier mobilnych do ekosystemu blockchain.
"Z perspektywy gracza, to będzie cały czas ta sama gra, a on nie musi być znawcą krypto i będzie mógł wybrać czy chce kontynuować rozgrywkę jak dotychczas, czy chce dodatkowo założyć portfel krypto do gry, by móc w przyszłości zbierać dodatkowe korzyści" - powiedział prezes BoomBit.
BoomBit, zgodnie z szacunkami, miał w pierwszym półroczu 2022 roku 148,1 mln zł skonsolidowanych przychodów, 11,8 mln zł EBITDA i 4,2 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie 2021 roku spółka miała 113,6 mln zł przychodów, 18,4 mln zł EBITDA i 9,4 mln zł zysku netto.
W II kwartale 2022 roku BoomBit miał 81,9 mln zł skonsolidowanych przychodów, 5,7 mln zł EBITDA i 2,7 mln zł zysku netto. W poprzednim kwartale spółka wypracowała 66,1 mln zł skonsolidowanych przychodów, 6 mln zł EBITDA i 2,3 mln zł zysku netto. (PAP Biznes)mcb/ osz/

























































