Artifex Mundi przyjął strategię rozwoju na lata 2018-2021, która ma przyczynić się do "dynamicznego wzrostu" wyników finansowych - podała firma w komunikacie. Spółka w perspektywie lat 2020-2021 planuje osiągnąć przepływy pieniężne pozwalające na wypłatę dywidendy.
Spółka zamierza skupić się na działalności w trzech segmentach: gry HOPA, gry F2P, gry Premium. Jak podano, działalność ta ma przełożyć się na "dynamiczny wzrost" wyników finansowych w analizowanym okresie.
W komunikacie napisano, że strategia obejmuje pięć filarów. Są to m. in. maksymalizacja rentowności segmentu HOPA, efektywny rozwój segmentu free-to-play, stworzenie powtarzalnego kalendarza produkcyjno-wydawniczego gier Premium klasy Triple-I, a także uzyskanie zdolności dywidendowej.
Cel maksymalizacji zysku w segmencie HOPA w latach 2018-2019 grupa zamierza osiągnąć m. in. przez wzrost rentowności sprzedaży nowych gier oraz "efektywniejszą" komercjalizację posiadanego portfela gier cechujących się wysoką żywotnością rynkową.
"Celem operacyjnym grupy na lata 2018-2019 roku jest wzrost zyskowności segmentu powyżej osiąganych historycznie poziomów" - podała spółka w komunikacie.
"W średnim terminie (lata 2018-2021) ambicją grupy jest istotne zwiększenie dochodowości segmentu poprzez wprowadzenie alternatywnego, subskrypcyjnego modelu sprzedaży gier, pozwalającego na znaczące zwiększenie (o ponad 50 proc.) średniego dochodu z aktywnego gracza" - dodano.
Celem operacyjnym dla segmentu free-to-play w analizowanym okresie jest "dynamiczny wzrost przychodów" segmentu oraz osiągnięcie "atrakcyjnego poziomu rentowności".
Cel segmentu grupa zamierza osiągnąć m.in. przez koncentrację zasobów segmentu na dalszym rozwoju 2-3 najbardziej perspektywicznych projektów gier, a także inwestycje w rozwój i pozyskanie kompetencji z zakresu analizy i marketingu.
Średnioterminowym celem operacyjnym grupy w obszarze gier Premium jest stworzenie, w ramach segmentu, takiego ciągu produkcyjno-wydawniczego, który pozwoli na osiągniecie potencjału przychodowego przewyższającego obecny segment gier HOPA.
Spółka chce zbudować w latach 2018-2019 cztery niezależne zespoły deweloperskie. W tym okresie spółka planuje też produkcję i wydanie przynajmniej 4 gier klasy Triple-I na platformy PC/Xbox One/PS4 i 2-3 gier na Nintendo Switch.
Spółka planuje osiągnąć w perspektywie lat 2020-2021 "istotne dodatnie" przepływy pieniężne pozwalające na równoległe finansowanie dalszego rozwoju grupy oraz na wypłatę dywidendy. (PAP Biznes)
sar/ osz/