REKLAMA
TYLKO U NAS

Answear chce w drugim półroczu wejść na dwa nowe rynki

2021-04-28 13:26
publikacja
2021-04-28 13:26

Answear. com, platforma cyfrowej sprzedaży odzieży, planuje wejść w drugim półroczu na dwa nowe rynki - poinformował prezes Krzysztof Bajołek.

Answear chce w drugim półroczu wejść na dwa nowe rynki
Answear chce w drugim półroczu wejść na dwa nowe rynki
/ Answear

"Chcemy przyspieszyć ekspansję zagraniczną na nowe rynki. Na drugą połowę roku planujemy debiuty na nowych dwóch rynkach, nie chcemy jeszcze zdradzać, na jakich" - powiedział prezes podczas webinaru Strefy Inwestorów.

"Koncentrujemy się na krajach naszego regionu, czyli zostały nam państwa bałkańskie i bałtyckie i to będą dwa z tych krajów" - dodał.

Prezes poinformował, że nowe rynki będą uruchamiane od sierpnia do października.

Spółka informowała wcześniej, że plany obejmują wejście platformy do 2024 roku do: Rosji, Kazachstanu, Chorwacji, Słowenii, Grecji, Litwy, Łotwy, Estonii, Serbii, Mołdawii oraz Bośni i Hercegowiny.

Answear. com to internetowa platforma sprzedażowa z odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami. Sklep oferuje ponad 90 tys. produktów z ponad 400 światowych marek. Spółka prowadzi obecnie działalność w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech.

W 2020 roku spółka miała 409,5 mln zł przychodów, 30,2 mln zł EBITDA oraz 8,5 mln zł zysku netto.

Liczba wizyt zwiększyła się do 139 mln (wzrost o 20 proc. rdr.), liczba zamówień wyniosła 2.557 tys. (wzrost o 24 proc. rdr.), a współczynnik konwersji poprawił się o 6 p.p. i osiągnął poziom 1,84 proc. Średnia wartość zamówienia wyniosła 237 zł.

Prezes pytany, czy program motywacyjny spółki jest aktualny po pierwszych miesiącach tego roku, odpowiedział, że jak najbardziej.

Program motywacyjny spółki na 2021 rok zakłada, że warunkiem przyznania akcji będzie wypracowanie 40 mln zł EBITDA oraz 650 mln zł sprzedaży online (zafiskalizowana sprzedaż, łącznie ze sprzedażą prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości, jak również opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy).

Według szacunków, w pierwszym kwartale 2021 r. sprzedaż online wzrosła o 82 proc. rdr i wyniosła 127 mln zł. (PAP Biznes)

pel/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki