REKLAMA

Amica w IV kw. chce utrzymać tendencje wyników grupy po III kw. 2020 roku

2020-11-30 14:30
publikacja
2020-11-30 14:30
Amica w IV kw. chce utrzymać tendencje wyników grupy po III kw. 2020  roku
Amica w IV kw. chce utrzymać tendencje wyników grupy po III kw. 2020  roku
fot. Kristi Blokhin / / Shutterstock

Amica chce utrzymać w IV kwartale tendencje wyników grupy osiągnięte po III kwartałach 2020 roku - poinformował podczas telekonferencji członek zarządu spółki Michał Rakowski. Dodał, że sprzedaż w październiku i listopadzie jest zadowalająca.

"Chcemy utrzymać te tendencje wyników pokazane na koniec trzeciego kwartału w stosunku do wyników czwartego kwartału. Czwarty kwartał jest niezwykle dla nas ważny. W dotychczasowej historii pod względem wyników był kwartałem najlepszym w ramach historii grupy, liczymy zatem na dobre wyniki w czwartym kwartale 2020 roku. Dzisiaj jesteśmy po zamknięciu dwóch miesięcy, czyli października oraz listopada, i wyniki przychodowe są zadowalające" - powiedział Rakowski.

Grupa Amica zanotowała w trzech kwartałach 2020 roku spadek przychodów o 0,4 proc. do 2,13 mld zł. Zysk operacyjny grupy zwiększył się o 26,3 proc. do 136,8 mln zł. EBITDA wzrosła o 21,6 proc. do 181,1 mln zł.

Po trzech kwartałach zysk netto grupy przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł do 102,1 mln zł z 70,5 mln zł przed rokiem.

Członek zarządu Amiki podkreślił, że poprawa marży zysku na sprzedaży w okresie trzech kwartałów br. o 0,7 pkt proc. była możliwa dzięki wzrostowi rentowności sprzedaży towarów w ślad za zmianą ich portfolio we Francji i Polsce oraz dzięki niższym cenom zakupu. Znaczenie miały również niższe ceny zakupu komponentów do produkcji.

Rakowski wskazał, że z kolei niższe koszty sprzedaży dotyczą głównie kosztów logistyki, a istotny spadek kosztów ogólnego zarządu to w główniej mierze efekt działań oszczędnościowych, podjętych w związku z COVID-19. Złożyły się na to niższe koszty działań marketingowych i komunikacyjnych oraz niższe koszty administracyjne.

Marża zysku brutto na sprzedaży grupy wzrosła po trzech kwartałach 2020 roku do 27 proc. z 26,3 proc. rok wcześniej.

Po trzech kwartałach sprzedaż towarów, czyli produktów kupowanych u innych producentów w celu ich dalszej sprzedaży, stanowiła 54 proc. przychodów grupy. Pozostałe 23 proc. to sprzedaż sprzętu grzejnego wolnostojącego, 14 proc. to sprzęt grzejny do zabudowy, a 8 proc. sprzęt grzejny pozostały.(PAP Biznes)

epo/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Otwórz PKO Konto za Zero na selfie albo zamów kuriera!

Otwórz PKO Konto za Zero na selfie albo zamów kuriera!

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki