Ambra zakłada poprawę wyników finansowych w roku obrotowym 2019/2020

Ambra w roku obrotowym 2019/2020 spodziewa się dalszej poprawy skonsolidowanych wyników finansowych, dzięki optymistycznym nastrojom konsumenckim – poinformował PAP Biznes w wywiadzie wiceprezes spółki Piotr Kaźmierczak. Dodał, że zajmująca się produkcją, importem i dystrybucją win i innych alkoholi firma chce kontynuować politykę rosnącej dywidendy.

"W naszej ocenie rynek wina w Polsce na koniec czerwca 2019 roku urósł o około 7 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Rynek stabilnie rośnie, koniunktura gospodarcza jest dobra. Klienci zapatrują się optymistycznie na przyszłość i wydają pieniądze na konsumpcję. Póki co, nie widać żadnych zagrożeń na horyzoncie. My na tym korzystamy i chcemy nadal systematycznie się rozwijać" - powiedział wiceprezes.

"W roku obrotowym 2019/2020 liczymy na dalszą poprawę wyników finansowych" - dodał.

Rok obrotowy 2018/2019 Ambry skończył się 30 czerwca 2019 roku. Po trzech kwartałach roku obrotowego 2018/2019 skonsolidowane przychody zwiększyły się o 8,9 proc. do 426,4 mln zł, EBIT zwiększył się o 0,4 proc. do 52,8 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 5 proc. do 31,3 mln zł.

"Dotychczasowe wyniki finansowe, które mieliśmy za poprzednie kwartały dają dobrą podstawę, żeby twierdzić, że również cały rok będzie lepszy na wszystkich poziomach. Spodziewamy się zatem poprawy wyników na wszystkich poziomach w roku obrotowym 2018/2019" - powiedział Kaźmierczak.

"Sprzedaż, zysk operacyjny i zysk netto rosną w zbliżonym tempie. Sprzedaż rosła w poprzednich kwartałach szybko, bo w okolicach 10 proc. Nie ukrywamy, że podobnie jak inni producenci, mamy do czynienia ze wzrostami kosztów wynagrodzeń, energii i usług zewnętrznych. To powoduje zbliżoną do wzrostu przychodów zwyżkę kosztów i podobna zwyżkę zysku netto" - powiedział.

Dodał, że trzy kwartały pokazały, że w roku 2018/2019 sprzedaż rosła szybciej niż w roku 2017/2018.

W roku obrotowym 2017/2018 (zakończonym 30 czerwca ubiegłego roku) przychody Ambry wzrosły o 7,6 proc. do 495,7 mln zł. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej zwiększył się rdr o 39,4 proc. do 32,2 mln zł. Wynik operacyjny wzrósł o 35,7 proc. do 57 mln zł.

W ocenie wiceprezesa rok 2018/2019 był dla grupy udany, a realizowane projekty rozwojowe przyniosły oczekiwane efekty.

"W Polsce wprowadziliśmy kilka nowych produktów oraz dynamicznie rosła również sprzedaż produktów, które wprowadziliśmy w poprzednim sezonie. W naszym kraju najmocniejszą marką były wina Fresco, zwłaszcza musujące Fresco Frizzante, które sprzedawało się cały rok. Segment premium, czyli Centrum Wina i Distillers Limited również bardzo dobrze się rozwijał. Te dwie marki funkcjonują w postaci sieci sklepów detalicznych, jak i sprzedaży do gastronomii. W roku 2018/2019 sprzedaż w szczególności do gastronomii rozwijała się bardzo dobrze, co miało związek ze znacznym ograniczeniem w handlu w niedzielę" - powiedział.

"Na wiosnę wystartowała sprzedaż bezalkoholowego wina musującego Cin&Cin Free, które dobrze się sprzedaje i uważamy, że to jest bardzo perspektywiczny segment. Także ostatnio wprowadziliśmy 4 produkty pod marką Winiarnia Zamojska. Są to wina produkowane w naszej winiarni na Roztoczu z miejscowych owoców" - dodał.

Kaźmierczak poinformował, że w Czechach i na Słowacji, głównie za sprawą win musujących, sprzedaż rosła w tempie dwucyfrowym.

"W Rumunii jesteśmy liderem rynku win sprzedawanych pod marką Zarea. Pod tą marką sprzedajemy od kilku lat brandy i zwiększamy udział rynkowy. W Polsce brandy jest alkoholem niszowym, a w Rumunii jest to duża kategoria i jej sprzedaż jest zbliżona do sprzedaży wódki" - powiedział.

Wiceprezes podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi dotyczące zwyżki dywidendy.

"Chcielibyśmy kontynuować politykę rosnącej dywidendy" - powiedział.

Ambra na początku listopada 2018 roku wypłaciła 0,68 zł dywidendy na akcję z zysku za rok obrotowy 2017/2018. Z zysku za rok obrotowy 2016/2017 Ambra wypłaciła 0,60 zł dywidendy na akcję, a rok wcześniej 0,52 zł na akcję.

Grupa zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją win i innych alkoholi w Europie Środkowo-Wschodniej. Pod marką Centrum Wina prowadzi też sklepy specjalistyczne i sprzedaż do 1.500 punktów gastronomii.

W październiku 2018 roku spółka wprowadziła nową markę importera i dystrybutora mocnych alkoholi premium Distillers Limited. Sklepy Centrum Wina mają dzielić powierzchnię handlową z nowym projektem.

Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
AMBRA -2,35% 16,60
2019-09-20 17:00:00
WIG -0,98% 57 485,19
2019-09-20 17:15:02
WIG20 -0,91% 2 171,75
2019-09-20 17:15:00
WIG30 -1,07% 2 464,87
2019-09-20 17:15:00
MWIG40 -1,91% 3 750,76
2019-09-20 17:15:01
DAX 0,08% 12 468,01
2019-09-20 17:37:00
NASDAQ -0,80% 8 117,67
2019-09-20 22:03:00
SP500 -0,49% 2 992,07
2019-09-20 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.