Aktualizacja strategii Amiki zakłada 4 mld zł przychodów i 8 proc. marży EBITDA w '23

Zaktualizowana strategia Amiki zakłada m.in. osiągnięcie 4 mld zł przychodów i 8 proc. marży EBITDA w 2023 roku. Produkcja piekarników i kuchni wolnostojących ma zwiększyć się do 1,9 mln sztuk z 1,38 mln w 2018 roku - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

Dotychczasowa dziesięcioletnia strategia grupy HIT 2023 zakładała osiągnięcie ok. 5 mld zł przychodów i 9 proc. rentowności EBITDA. Sprzedaż dużego sprzętu grzejnego miała w 2023 roku wynieść 2,2 mln sztuk.

"Amica wypracowała mocne kompetencje w zakresie produkcji sprzętu grzejnego, dlatego zamierzamy wykorzystać nasze przewagi w tym zakresie, stając się do roku 2023 jednym z trzech największych producentów sprzętu grzejnego w Europie, gdzie skoncentrujemy również wysiłki sprzedażowe" - powiedział prezes spółki Jacek Rutkowski.

"Naszym celem do 2023 roku jest osiągnięcie 4 mld zł obrotu. Wzrost sprzedaż w latach 2013-2018 wynosił średnio 10 proc. W tych ostatnich czterech latach liczymy, że to będzie powyżej 7 proc.(...) marża EBITDA w 2018 roku wyniosła 7 proc. Planujemy, że do 2023 będzie rosła do 8 proc." - dodał członek zarządu Michał Rakowski.

W 2018 roku grupa wyprodukowała 842 tys. kuchni wolnostojących i 534 tys. piekarników.

Prezes zapowiedział, że w 2023 roku produkcja ma wzrosnąć do 1 mln kuchni wolnostojących i 0,9 mln piekarników.

Aby zrealizować strategię Amica planuje w latach 2020-2023 przeznaczyć na inwestycje około 500 mln zł.

"Większość wydatków będzie związana ze zwiększeniem mocy produkcyjnych i wydajności w fabryce we Wronkach oraz z transformacją cyfrową" - powiedział Rutkowski.

Na wzrost mocy ma trafić 22 proc. nakładów, na automatyzację fabryki 29 proc., na IT 20 proc., a na rozwój produktów i towarów 15 proc.

Rakowski poinformował, że w latach 2013-2018 nakłady inwestycyjne grupy wyniosły blisko 400 mln zł.

Aktualizacja strategii Amiki zakłada także kontynuację przejęć.

"Analizujemy możliwość przejęć, skupiając się na sile marek i nowych rynkach" - powiedział prezes.

"Gdyby nadarzyła się okazja akwizycyjna, która by spowodowała, że miałoby sens przekroczenie wskaźnika na poziomie 2x, to będzie to przedmiotem obrad i rady nadzorczej i akcjonariuszy w formie NWZ" - dodał.

Wśród nowych celów finansowych jest utrzymanie wskaźnika dług netto/EBITDA poniżej 2x. Na koniec 2019 roku ma on kształtować się na poziomie 1,3-1,4x.

Aktualizacja strategii do 2023 roku zakłada też przeznaczanie na dywidendę co roku do 35 proc. zysku netto, wobec 20 proc. w 2018 roku.

"Chcielibyśmy zwiększać wypłatę dywidendy, ale musimy patrzeć jakie są możliwości i zapotrzebowanie w zakresie inwestycji i akwizycji. Będziemy godzić wszystkie te cele. Plan jest taki, żeby do 35 proc. zysku przeznaczać na wypłatę dywidendy" - powiedział Rakowski.

Po trzech kwartałach 2019 roku przychody Grupy Amica wzrosły o 5 proc. do 2,189 mld zł. EBITDA zwiększyła się o 7 proc. 149,3 mln zł, a marża EBITDA wzrosła o 0,1 punktu proc. do 6,8 proc. (PAP Biznes)

epo/ ana/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
AMICA 0,28% 144,00
2020-01-24 17:00:00
WIG 0,35% 58 607,31
2020-01-24 17:15:01
WIG20 0,27% 2 154,28
2020-01-24 17:15:00
WIG30 0,29% 2 478,59
2020-01-24 17:15:01
MWIG40 0,54% 4 065,70
2020-01-24 17:15:01
DAX 1,41% 13 576,68
2020-01-24 17:37:00
NASDAQ -0,93% 9 314,91
2020-01-24 22:03:00
SP500 -0,90% 3 295,47
2020-01-24 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.