REKLAMA

Bez 80 tys. zł nie ma już czego szukać. Tyle kosztują najpopularniejsze modele w Polsce

Marcin Kaźmierczak2023-05-08 06:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2023-05-08 06:00

Niemal 80 tys. zł – tyle co najmniej trzeba obecnie zapłacić, by stać się właścicielem jednego z najpopularniejszych modeli aut w Polsce. Na większy wybór można jednak liczyć posiadając znacznie powyżej 100 tys. zł. Wzięliśmy pod lupę ceny najczęściej rejestrowanych modeli oraz tych najtańszych.

Najpopularniejsze drożeją najmocniej

Posiadacze wspomnianych 80 tys. zł mogą obecnie liczyć jedynie na kupno dwóch spośród dziesięciu najpopularniejszych modeli aut osobowych w Polsce. Niemal tyle kosztują bowiem: toyota yaris (78 900 zł) oraz dacia duster (79 900 zł) i to w podstawowych, najuboższych wersjach. W obu przypadkach, względem lutego 2023 r., zanotowano podwyżki. Yaris kosztował wówczas o 2 tys. zł mniej. Duster podrożał w tym czasie o 2,9 tys. zł.

Ceny podstawowych wersji najpopularniejszych modeli wśród polskich klientów indywidualnych (stan na 5 maja 2023)

Model Najniższa cena auta z roku modelowego 2023 [w zł]
toyota yaris 78 900
toyota yaris cross 92 900
toyota corolla (hatchback) 121 900
skoda octavia 100 200
toyota c-hr 128 900
dacia duster 79 900
kia sportage 121 900
toyota corolla cross 143 900
toyota rav4 146 900
hyundai tucson 128 400

Źródło: Bankier.pl

Poniżej 100 tys. zł kosztuje jeszcze tylko yaris w wersji cross (92 900 zł). Niemal równo 100 tys. zł (100 200 zł) trzeba wydać za podstawową wersję skody octavii. Ceny pozostałych modeli z czołowej dziesiątki najczęściej rejestrowanych w Polsce zaczynają się od przeszło 120 tys. zł.

Spośród nich najmocniej – o 5 tys. zł w ciągu trzech miesięcy – podrożały dwie toyoty: corolla cross (148 900 zł), której podstawowa wersja przed podwyżką kosztowała 143 900 zł oraz corolla. W jej przypadku za nadwozie hatchback z roku modelowego 2023 trzeba zapłacić co najmniej 121 900 zł. Półtora roku temu, jeszcze przed faceliftingiem, najtańszą corollę można było kupić za 82 900 zł.

Tylko dwa modele za mniej niż 60 tys. zł

Drożeją także najtańsze samochody. Obecnie przeznaczając na zakup auta z salonu mniej niż 60 tys., możemy wybierać jedynie spośród dwóch modeli. Jeszcze pod koniec 2022 r. było ich sześć. Obecnie poniżej 60 tys. zł kosztuje najuboższa wersja hyundai’a i10 (54 600 zł – o 2600 zł więcej niż w lutym 2023 r.). Tuż poniżej tego progu znalazła się także cena mitsubishi space star (59 900 zł – o 2 tys. zł więcej niż w lutym).

Jeszcze w grudniu za mniej niż 60 tys. zł można było kupić również volkswagena up! (obecnie 61 190 zł), fiata pandę (obecnie 65 000 zł), dacię sandero (obecnie 62 900 zł). Poniżej tego progu kształtował się też koszt najtańszej wersja kii picanto (obecnie 60 500 zł).

Ceny najtańszych modeli aut poszczególnych marek

Marka Model Cena [w zł]
Toyota aygo x 68 900
Kia picanto 60 500
Skoda fabia 66 450
Dacia sandero 62 900
Volkswagen up! 61 190
Hyundai i10 54 600
Renault clio 71 900
Audi a1 105 100
BMW seria 1 129 500
Mercedes-Benz a 200 180 259
Ford fiesta 86 800
Volvo xc40 162 400
Mazda 2 74 900
Suzuki swift 67 900
Lexus ux 200 159 900
Honda jazz 100 800
Citroen c3 74 700
Nissan micra 73 500
Fiat panda 65 000
Seat ibiza 68 900
Mitsubishi space star 59 900

Źródło: Bankier.pl

Niewiele większe pole manewru będą mieli szukający auta za mniej niż 70 tys. zł. Poniżej tej wartości, oprócz wspomnianych wyżej: Hyundai’a, Mitsubishi, Volskwagena, Fiata, Dacii i Kii, sprzedawane są obecnie auta jedynie auta w salonach Suzuki (swift – 67 900 zł) oraz Seata (ibiza – 68 900 zł).

W przypadku Toyoty najtańszym modelem wciąż pozostaje aygo x. Za podstawową i najuboższą wersję, ale z rocznika 2022, trzeba wydać 63 900 zł. Rocznik 2023 wyceniany jest obecnie na 68 900 zł. Z salonu Skody będziemy mogli wyjechać jedynie nową fabią (66 450 zł). Seat za mniej niż 70 tys. zł oferuje wyłącznie ibizę (68 900 zł).

Drożej także w komisach

Więcej niż pod koniec 2022 r. trzeba zapłacić także za auto z komisu. Jeszcze w grudniu 2022 r. mediana ceny oferowanej za używane auto wynosiła niespełna 30 tys. zł. W marcu 2023 r. było to już 30 900 zł. To jednak przede wszystkim efekt rosnących na potęgę cen w poprzednim roku. Względem marca 2022 r. mediana ceny oferowanej za używany samochód w Polsce wzrosła bowiem o 31,5 proc., a nominalnie o 7,4 tys. zł.

Najwyższą medianę ceny zanotowano tradycyjnie w mazowieckich komisach – 38 tys. zł. Najwyższy wzrost w ujęciu rocznym miał natomiast miejsce na Dolnym Śląsku, gdzie w marcu 2023 r. mediana wyniosła 27 tys. zł i była o 42 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Źródło:
Marcin Kaźmierczak
Marcin Kaźmierczak
redaktor Bankier.pl

Redaktor Bankier.pl. Zajmuje się tematyką nieruchomości. Przygotowuje raporty dotyczące cen mieszkań, pisze o trendach na tym rynku, monitoruje najciekawsze inwestycje w Polsce i za granicą. Na co dzień śledzi także rynek motoryzacyjny, a swoimi spostrzeżeniami dzieli się w sekcji Moto portalu Bankier.pl. Absolwent politologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Tel. 539 672 383.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki