

Zysk netto grupy Pfleiderer Group w II kwartale 2017 roku wzrósł do 8,3 mln euro z 2,8 mln euro rok wcześniej i był zgodny z oczekiwaniami analityków na poziomie 8,2 mln euro.
Zysk operacyjny wzrósł do 16,9 mln euro z 13,5 mln euro przed rokiem i był o 14 proc. niższy od konsensusu, który zakładał 19,7 mln euro na poziomie EBIT.
Przychody grupy wzrosły do 253,6 mln euro z 242,9 mln euro rok wcześniej. Sprzedaż była zgodna z oczekiwaniami na poziomie 251,4 mln euro.
W całym pierwszym półroczu zysk netto grupy wzrósł do 18,6 mln euro z 7,1 mln euro w I połowie 2016 r., zysk operacyjny wzrósł do 29,3 mln euro z 16,1 mln euro, EBITDA do 66,1 mln euro z 51,8 mln euro, a przychody zwiększyły się do 506 mln euro z 458,5 mln euro.
Jak podaje spółka, wzrostowi przychodów sprzyjało korzystne otoczenie rynkowe.
W większości linii biznesowych zanotowano wzrost wolumenu sprzedaży. W pierwszym półroczu wielkość sprzedaży laminowanych płyt wiórowych wzrosła o 6,3 proc., surowych płyt wiórowych zwiększyła się o 9 proc., a surowych płyt MDF/HDF o 9,6 proc.
Wyjątkiem była linia laminowanych płyt MDF/HDF, gdzie nastąpił spadek wolumenu o ok. 3 proc.
W pierwszej połowie roku w "segmencie zachodnim" przychody wzrosły o 18 proc., do 357,9 mln euro, a w "segmencie wschodnim" spadły o 4,7 proc., do 148,1 mln euro.
"Rozbieżna dynamika segmentów wynikała ze zmian alokacji w ramach segmentów – wymiany rynków w ramach procesu reorganizacji sprzedaży pomiędzy segmentem wschodnim i zachodnim" - wyjaśnia firma.
Dodatkowo sprzedaż niektórych płyt HDF, kiedyś uznawana za przychody zewnętrzne, jest obecnie wykazywana jako transakcje wewnątrzgrupowe, obniżając tym samym zewnętrzne przychody segmentu wschodniego i podnosząc przychody zewnętrzne segmentu zachodniego.
Spółka poinformowała, że wyższe ceny surowców były kompensowane zwiększeniem efektywność produkcji, ograniczaniem kosztów i odpowiednim zarządzaniem marżą.
Marża zysku brutto wzrosła rok do roku z 22,8 proc. do 23,6 proc.
"W pierwszej połowie 2017 r. Pfleiderer koncentrował swoje wysiłki na wzroście efektywności operacyjnej, wykorzystaniu nowych mocy produkcyjnych i sprzedaży produktów z wartością dodaną na najważniejszych dla nas rynkach. Skupienie się na segmentach premium zapewnia obiecujące wyniki, co jest widoczne we wzroście marż. Mamy silne podstawy do dalszych wzrostów w następnych kwartałach" - poinformował, cytowany w komunikacie, prezes spółki Tom K. Schäbinger.
"W ciągu ostatnich miesięcy dokonano zmian na najwyższym szczeblu zarządzania. Silny zespół zarządzający powinien umożliwić nam jeszcze szybszą poprawę wyników. Obecnie jesteśmy na etapie finalizacji aktualizacji strategii grupy (...)" - dodał.
Thomas Schäbinger pełni funkcję prezesa od 1 czerwca tego roku (zastąpił na stanowisku Michaela Wolffa, który złożył rezygnację). (PAP Biznes)
morb/ jtt/