UOKiK: reklamy T-Mobile mogły wprowadzać w błąd

Reklamy stosowane przez T-Mobile w kampanii Pierwszy prawdziwy no limit dotyczącej sieci Heyah mogły wprowadzać konsumentów w błąd, stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Właściciel sieci - spółka T-Mobile dobrowolnie zobowiązał się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocyjnej oferty.

(fot. Leonhard Foeger / FORUM)

"UOKiK uznał, że działania spółki mogły naruszać zbiorowe interesy konsumentów. T-Mobile uniknął kary finansowej, ponieważ zaprzestał emisji kwestionowanych przez prezesa UOKiK reklam i zobowiązał się do wyeliminowania skutków swoich praktyk" - czytamy w komunikacie. 

W efekcie decyzji prezesa UOKiK do końca obowiązywania umowy obecni klienci będą płacić obiecaną w reklamie cenę 49,98 zł. Ponadto wszyscy konsumenci, którzy skorzystali z promocyjnej oferty spółki, będą mogli w każdym czasie uzyskać zwrot uiszczonych dotąd kwot przewyższających wysokość ceny z reklamy, podano także.

"Te reklamy mogły wprowadzać w błąd co do rzeczywistej, łącznej opłaty za wszystkie usługi. Jeśli cena podlega jakimś ograniczeniom, np. czasowym, to konsument musi o tym wiedzieć. Inaczej może odnieść błędne wrażenie, że podana w reklamie kwota jest szczególnie atrakcyjna, a tymczasem otrzymał niepełną informację" - powiedział prezes UOKiK Marek Niechciał, cytowany w komunikacie. 

"Spółka T-Mobile Polska od 21 lipca do 30 września 2015 r. prowadziła m.in. w telewizji, radiu i internecie kampanię reklamową pod hasłem Pierwszy prawdziwy no limit. Zachęcała klientów, by korzystali z nielimitowanych krajowych rozmów telefonicznych, SMS-ów, MMS-ów i internetu w pakiecie Smart XL przeznaczonym dla abonentów sieci Heyah. Operator eksponował cenę 49,98 zł, a ukrywał, że obowiązuje ona tylko przez 3 miesiące i tylko, jeśli klient udzieli zgód marketingowych oraz wyrazi chęć otrzymywania faktury elektronicznej" - podano w komunikacie. 

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom. 

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 2 jaceku

Dymają polaczków na proszku wizir to czemu nie mogą dymać na T-mobilu? To najgorsza firma telekomunikacyjna w polsce.
Miała jednak jeden plus: kilka lat temu kazała sobie dopłacić do rachunku 5 złotych. Miałem wtedy abonament 20 zł brutto za 100 minut. Dzięki tej ich "ofercie" bezkosztowo zrezygnowałem z umowy i przeniosłem dwa numery do Virgin Mobile. To była najlepsza decyzja. Od paru lat w ogóle nie płacę za rozmowy. Korzystam z pakietów #freemium, w którym co miesiąc mam za darmo 30min, 30sms, 300MB transferu. Czasem na wakacje dokupuję pakiet danych lub dodatkowych rozmów za kilka złotych.
Teraz można mieć same rozmowy nielimitowane w Virgin za 17pln na miesiąc. Nie korzystając z smsów ani przesyłu danych masz telefon z którego możesz gadać godzinami.
Dziadom było mało 20 zł za 100 minut to nie mają nic i nigdy w życiu u nich nie wykupię oferty ani nie polecę nikomu.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Rozlicz PIT za 2017
szybko i bez błędów

lub uruchom online teraz

Kalendarium przedsiębiorcy

  • Podatnicy podatku akcyzowego rozliczają akcyzę.

    Rozliczenie podatku od towarów i usług za poprzedni miesiąc - VAT 7.

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl