REKLAMA

Ten Square Games pracuje nad jedną nową grą, 2-3 projekty na etapie koncepcji

2020-11-24 14:28
publikacja
2020-11-24 14:28
fot. SFIO CRACHO / Shutterstock

Ten Square Games pracuje obecnie nad produkcją jednej nowej gry, a kolejne 2-3 projekty są w fazie koncepcyjnej. W pierwszym półroczu 2021 roku na wybrane rynki (tzw. soft launch) ma trafić tytuł o tematyce golfowej - poinformowali przedstawiciele spółki. Firma nadal prowadzi rozmowy o przejęciach, nie wyklucza, że do akwizycji dojdzie w I kw. 2021 roku.

"Nie chcemy wychodzić bardzo mocno ponad to, w czym się czujemy dobrze. W tym momencie jesteśmy w fazie robienia jednego tytułu, gdzie koncepcyjna praca jest za nami. Pozostałe tytuły, ok. 2-3, są w fazie koncepcyjnej" - powiedział podczas wideokonferencji Wojciech Gattner, szef działu strategii produktowej.

Przedstawiciele spółki podali, że we wrocławskim studiu trwają prace nad grą, która ma posiadać podobne elementy jak produkcje "Fishing Clash" i "Hunting Clash" (m.in. rywalizacja pomiędzy graczami) i być skierowana do szerszego grona osób, ale nie nawiązywać do tematyki wędkarsko-łowieckiej.

Tworzona przez Ten Square Games gra o tematyce golfowej ma trafić na wybrane rynki (tzw. soft launch) w pierwszej połowie 2021 roku, a tzw. techniczny debiut ma odbyć się pod koniec bieżącego roku. Prezes Maciej Zużałek poinformował, że jest jeszcze zbyt wcześnie na odpowiedź, czy będzie to jedyna nowa gra, która trafi na rynek (soft launch) w pierwszym półroczu przyszłego roku.

Jak podano w raporcie kwartalnym, spośród trzech nowych gier Ten Square Games, które w ostatnich miesiącach trafiły na rynek, najlepsze rezultaty w zakresie zaangażowania użytkowników oraz generowania przychodów wykazała gra "Hunting Clash", która wypracowała w III kw. przychody w kwocie 3,4 mln zł. Podjęto decyzję o dalszym intensywnym rozwijaniu tej gry. Jednocześnie wyniki pozostałych dwóch nowych gier - "Flip This House" i "Solitales" - okazały się słabsze niż oczekiwano, w związku z czym Ten Square Games podjęło decyzję o zaprzestaniu ich rozwijania.

W prezentacji podano, że budżet reklamowy "Hunting Clash" w ciągu 90 dni od początku globalnych testów wyniósł ok. 2,4 mln USD, podczas gdy w przypadku "Fishing Clash" było to 300 tys. USD. Nowa gra w analizowanym okresie osiągnęła 80 proc. średnich przychodów na aktywnego użytkownika (ARPDAU), które w tym samym czasie generował "Fishing Clash". Zwrot z wydatków reklamowych (ROAS) "Hunting Clash" po 90 dniach globalnych testów stanowił 66 proc. analogicznego wskaźnika "Fishing Clash".

Podczas konferencji podano, że średnie miesięczne przychody od gracza "Fishing Clash" w III kw. wzrosły do 13 zł z 7,6 zł w II kw., i były rekordowo wysokie.

Przedstawiciele spółki podali podczas konferencji, że studio w Warszawie - otwarte na początku tego roku - zakończyło prace koncepcyjne i tworzy swoją pierwszą grę. Firma przygotowuje się ponadto do otwarcia studia w Berlinie, co ma m.in. pozwolić na pozyskanie specjalistów, którzy nie chcą przenosić się do Polski.

Spółka wskazała na rosnące ceny reklam w internecie, ale jednocześnie zwróciła uwagę, że jej wydatki marketingowe nadal są wyższe niż w analogicznym okresie 2019 roku.

"Sytuacja na rynku user aquisition (reklamowym - PAP) wróciła do względnej normalności po wyjątkowym drugim kwartale. Koszty akwizycji tradycyjnie rosną w IV kw., są też wyższe niż rok temu o tej samej porze. Trzeci kwartał pokazuje, że prowadzimy aktywność na relatywnie wysokim poziomie, wydajemy więcej niż rok temu i więcej niż przed tym szczególnym okresem, drugim kwartałem, i takie działania będziemy kontynuować" - powiedziała Anna Idzikowska, szefowa działu wzrostu i rozwoju biznesowego spółki.

Ten Square Games prowadzi szerokie działania na rynku fuzji i przejęć, nie wyklucza, że do akwizycji dojdzie w pierwszym kwartale 2021 roku.

"Przeszliśmy do fazy egzekucyjnej" - powiedział prezes.

Dodał, że - tak jak informowała spółka wcześniej - rozważane są przejęcia podmiotów o bardzo zróżnicowanej wielkości.

Prezes ocenił, że jest jeszcze zbyt wcześnie na deklaracje związane z ewentualną wypłatą dywidendy z zysku za 2020 rok.

"Bardzo dużo rzeczy się dzieje, w tym M&A" - powiedział. (PAP Biznes)

kuc/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy

Otwórz konto w promocjach: 300 zł premii za otwarcie i polecenie konta

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Gry komputerowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki