Grupa Sfinks Polska odnotowała w styczniu 2023 r., w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku, wzrost sprzedaży gastronomicznej o 25,3 proc. do 14,92 mln zł. Dla porównywalnej sieci lokali wzrost ten wyniósł 32,4 proc. rdr - poinformowała spółka w komunikacie.


Sfinks podał, że wzrost o 25,3 proc. był efektem pracy 77 restauracji sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers wobec 86 lokali rok wcześniej.
"Na naszych wynikach sprzedażowych widać też wyraźnie, jak duże znaczenie ma konsekwentnie rozwijany przez nas program lojalnościowy Aperitif, w ramach którego nasi goście mogą korzystać ze specjalnych ofert i zniżek. W styczniu używało go już ponad 510 tys. osób, co oznacza wzrost o 27 proc. rok do roku. Jest on aktualnie jednym z naszych najważniejszych rozwiązań marketingowych i odpowiada już za 23 proc. sprzedaży" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki Sylwester Cacek.
Raportowana przez Sfinksa sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe, działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa. Nie obejmuje ona sprzedaży realizowanej przez sieć Piwiarnia. Sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. (PAP Biznes)
seb/ asa/
























































