Sfinks Polska, w ramach nowej umowy inwestycyjnej, zachowuje opcję zakupu Fabryki Pizzy do 31 stycznia 2022 r. Cena ma wynieść 10 mln zł - podała spółka w komunikacie.


Zgodnie z nową umową, Sfinks będzie miał swoich przedstawicieli w zarządzie oraz w radzie nadzorczej spółki Fabryka Pizzy, która z kolei przejmuje zaś umowy franczyzowe dotyczące 12 restauracji, które powstały w ramach współpracy ze Sfinks Polska.
"Segment pizzerii i koncept Fabryki Pizzy jest dla nas bardzo interesujący z punktu widzenia realizacji naszej strategii, jednak pandemia i zamrożenie gastronomii mają swoje konsekwencje. To jest bezpośrednia przyczyna, dla której obecnie nie jesteśmy w stanie sfinalizować zakupu tej sieci. Nie porzucamy jednak naszych planów, a przesuwamy je w czasie. W tym okresie nadal będziemy współpracować z siecią w modelu zbliżonym do afiliacji" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Sfinks Polska Sylwester Cacek.
W grudniu 2016 roku Sfinks zawarł z udziałowcem firmy Fabryka Pizzy umowę inwestycyjną, w ramach której miał nabyć udziały w spółce Fabryka Pizzy za kwotę 6-10 mln zł w zależności od terminu realizacji transakcji. Ostatecznie spółka przyjęła ofertę zakupu Fabryki Pizzy za 8 mln zł, która miała dojść do skutku najpóźniej 15 kwietnia 2020 r., ale - jak podała spółka - ogłoszenie pandemii i zamknięcie wszystkich restauracji uniemożliwiło realizację tych planów. (PAP Biznes)
doa/ asa/























































