REKLAMA

Pepco Group miało w IV kw. 2020/21 1.084 mln euro przychodów

2021-10-14 07:02, akt.2021-10-14 07:47
publikacja
2021-10-14 07:02
aktualizacja
2021-10-14 07:47
Pepco Group miało w IV kw. 2020/21 1.084 mln euro przychodów
Pepco Group miało w IV kw. 2020/21 1.084 mln euro przychodów
fot. Daniel Dmitriew / / FORUM

Pepco Group miało w roku obrotowym 2020/21 4.122 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 19,4 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego. Spółka oczekuje, że podstawowa EBITDA za cały rok wyniesie 640-655 mln euro - podała grupa w komunikacie.

"Oczekuje się, że EBITDA za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 640 mln euro do 655 mln euro, czyli w górnym zakresie oczekiwań analityków i będzie stanowić ok. 45 proc. wzrost (licząc środek przedziału) wobec ubiegłego roku dotkniętego przez pandemię COVID" - podało Pepco w komunikacie.

Grupa podała, że w roku obrotowym 2020/21 miała 4.122 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 19,4 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego.

Przychody sieci Pepco wyniosły w tym okresie 2.166 mln euro, co oznacza wzrost o 29,2 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 1.956 mln euro, czyli wzrosły o 9,8 proc.

Wzrost przychodów LFL Pepco Group wyniósł w całym roku 6,5 proc.

Spółka poinformowała, że w czwartym kwartale kwartale roku obrotowego nastąpił powrót do handlu we wszystkich sklepach, coraz mniej bowiem dawały o sobie znać zakłócenia powodowane pandemią COVID odnotowane w III kwartale.

W samym czwartym kwartale sprzedaż grupy wzrosła o 19,9 proc. do 1.084 mln euro. Wzrost przychodów LFL Pepco Group wyniósł w IV kwartale 5,7 proc., w tym w sieci Pepco 10,2 proc., a w Poundland/Dealz 1 proc.

Na koniec września sieć Pepco Group liczyła łącznie 3.504 sklepy.

W ciągu roku otwarto 424 nowe sklepy netto (483 z uwzględnieniem sklepów Fultons nabytych na koniec roku). W sieci Pepco otwarto 364 nowych sklepów (wzrost o 17,3 proc. rdr), w tym 33 sklepy na rynkach Europy Zachodniej we Włoszech i Hiszpanii oraz pierwsze trzy sklepy w Austrii. W sieci Poundland / Dealz otwarto 60 nowych sklepów netto (119 z uwzględnieniem Fultons), co stanowi wzrost o 6,5 proc. rdr (12,9 proc. z uwzględnieniem Fultons).

Przeprowadzono modernizacje 954 placówek.

Zadłużenie netto na koniec września wyniosło 102 mln euro (226 mln euro mniej r/r), co jest wynikiem działań zarządu zmierzających do redukcji zapasów i optymalizacji kapitału obrotowego w ciągu roku. W ujęciu MSSF16 zadłużenie netto wyniosło 1.200 mln euro.

"W miarę odbudowywania się popytu konsumentów i aktywności gospodarczej po spadku spowodowanym pandemią COVID, rosła presja na globalne łańcuchy dostaw, a ograniczona dostępność surowców powodowała inflację, potęgowaną dodatkowo przez ograniczoną dostępność kontenerów, co znacznie zwiększyło koszty transportu. Dzięki połączeniu działań podejmowanych w ramach naszego modelu operacyjnego i bezpośredniego zaopatrzenia na Dalekim Wschodzie, poprzez PGS, która ma świetne relacje bezpośrednie z dostawcami i fabrykami, szybko podjęliśmy działania w celu złagodzenia tych skutków" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, dyrektor generalny Pepco Group Andy Bond.

Jak poinformował, spółka zamierza tak kształtować ofertę, by utrzymać przewagę cenową.

"Opracowaliśmy plany redukcji kosztów operacyjnych poprzez wykorzystanie zwiększonej skali naszej działalności, aby nadal utrzymywać wzrost zyskowności. Chociaż otoczenie, w którym działamy pozostanie przez jakiś czas wymagające, jesteśmy przekonani co do znacznych możliwości wzrostu jakie przed nami stoją i skuteczności naszych planów, a także tego, że będziemy w stanie spełniać przyszłe oczekiwania rynku" - powiedział Bond.

Pepco Group posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland. Sklepy grupy oferują odzież, produkty wyposażenia domu ogólnego zastosowania, w tym produkty sezonowe, a także produkty FMCG.

Wstępne wyniki finansowe za cały rok obrotowy zakończony 30 września spółka opublikuje 14 grudnia. (PAP Biznes)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Szukasz pracownika? Opublikuj pierwsze ogłoszenie o pracę już od 59,32 zł na Pracuj.pl!

Szukasz pracownika? Opublikuj pierwsze ogłoszenie o pracę już od 59,32 zł na Pracuj.pl!

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki