REKLAMA

Od lutego składy PKP Cargo poprowadzą nowe lokomotywy wielosystemowe

2016-01-12 12:28
publikacja
2016-01-12 12:28

W przyszłym miesiącu pociągi PKP Cargo na międzynarodowych trasach zaczną obsługiwać pierwsze trzy z 15 zakupionych od Siemensa lokomotyw wielosystemowych. Zakup Vectronów to największa inwestycja taborowa PKP Cargo od lat; wartość umowy to około 315 mln zł.

/ PKP

Spółka podała we wtorek, że pierwsze trzy lokomotywy dotarły do Poznania. Vectrony przejdą w Polsce serię testów, do końca stycznia zostaną formalnie odebrane przez PKP Cargo. W tym samym czasie odbędą się szkolenia maszynistów.

Jak wyjaśnił Michał Wyciślik z biura komunikacji PKP Cargo, lokomotywy wielosystemowe umożliwiają płynne przewożenie ładunków pomiędzy krajami, w których występują różne systemy zasilania.

PKP Cargo będzie wykorzystywało nowe lokomotywy do obsługi połączeń międzynarodowych między Polską a Niemcami i Holandią, oraz w połączeniach do Czech, Słowacji, Austrii i na Węgry.

Kolejne trzy lokomotywy trafią do PKP Cargo w lutym. Ostatnie z 15 pojazdów zostaną dostarczone z końcem pierwszego półrocza 2017 roku.

Podpisana we wrześniu 2015 roku umowa zawiera opcję zakupu po ustalonej cenie kolejnych pięciu lokomotyw. PKP Cargo zadecyduje o zakupie dodatkowych maszyn do końca 2017 roku.

Spółka - poinformowała w komunikacie prasowym, że dotąd PKP Cargo posiadało tylko jedną własną lokomotywę wielosystemową, a resztę dzierżawiło. Obecnie PKP Cargo ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotyw wielosystemowych. W takich warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją, ponieważ umożliwia skuteczniejszą konkurencję cenową z zagranicznymi przewoźnikami - poinformowała spółka.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 56 proc. w ujęciu pracy przewozowej. Oprócz przewozów towarów koleją, Grupa PKP Cargo świadczy usługi spedycji oraz obsługi terminalowej i bocznic. Zajmuje się też naprawą i utrzymaniem taboru kolejowego. (PAP)

rpo/ dym/

Źródło:PAP
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (20)

dodaj komentarz
~Martin
To jest normalna praktyka, że coś kupujemy u Niemców, żeby coś im sprzedać. Pytanie tylko czy coś od nas kupili i czy nie jesteśmy na tym stratni, bo ktoś wziął w łapę. A może być tak jak pisze PPP, że blokując wydanie certyfikatu, PKP Cargo wybrała Siemensa. Ale zawsze takim umową (315 mln zł) powinny się bacznie To jest normalna praktyka, że coś kupujemy u Niemców, żeby coś im sprzedać. Pytanie tylko czy coś od nas kupili i czy nie jesteśmy na tym stratni, bo ktoś wziął w łapę. A może być tak jak pisze PPP, że blokując wydanie certyfikatu, PKP Cargo wybrała Siemensa. Ale zawsze takim umową (315 mln zł) powinny się bacznie przyglądać odpowiednie służby państwowe.
~PPP
A dlaczego nie zakupiono wielosystemowych lokomotyw z NEWAGU made in Poland?
- bo brak dopuszczeń za granicę?
No to pytanie 2
Dlaczego w czasie, w którym zablokowano zdobycie zagranicznych certyfikatów Newagowi, w tym samym czasie wydano w Polsce takie certyfikaty konkurentom Newagu zza granicy?
Czy PO-PSL w ten
A dlaczego nie zakupiono wielosystemowych lokomotyw z NEWAGU made in Poland?
- bo brak dopuszczeń za granicę?
No to pytanie 2
Dlaczego w czasie, w którym zablokowano zdobycie zagranicznych certyfikatów Newagowi, w tym samym czasie wydano w Polsce takie certyfikaty konkurentom Newagu zza granicy?
Czy PO-PSL w ten sposób dołożyło cegiełkę do niszczenia własnego przemysłu, zwłaszcza Newagu?
k-7
PaFaWag robił jedne z najlepszych w Europie lokomotywy.Jud-chazary tacy jak Lewandowski,balcerowicz i inni, uznali że trzeba zniszczyć nasz przemysł.Teraz musimy kupować wszystko u niemiaszków.Kiedy zostaną rozliczeni wrogowie Polski I Polaków?.
~Filip
Zdjęcie nie przedstawia lokomotywy Siemmens Vectron tylko Siemmens Eurosprinter. To trochę tak jak by w artykule o fabryce VW we Wrześni produkującej Craftery dać zdjęcie Golfa.
~hahah
No tak, zapewne wszyscy miłośnicy lokomotyw czytający ten portal i potrafiący rozpoznać lokomotywę ze zdjęcia poczuli się zdegustowani... pewnie to będzie ze 2 osoby w skali kraju
~marek odpowiada ~hahah
w węglińcu jest 18stu maszynistów z prawem kierowania na kolej db a nowe lokomotywy dają do zachodniej to jest polityka Cargo
~Maciorewicz
Należy unieważnić te przetargi gdyż godzą w Polską rację stanu!!! należy wybrać parowozy na węgiel i dzięki temu wspierać polskie górnictwo!
~krytar
taaa, powinniśmy całkowicie zakazać kupowania czegokolwiek w Niemczech. Od proszków do prania, po lokomotywy. A w szczególności powinniśmy zabronić tak zakupu jak i użytkowania pojazdów mechanicznych posiadających jakikolwiek związek z niemieckim oprawcą. Precz z BMW, Audi, MB, VW, Skoda, etc. Reaktywować taaa, powinniśmy całkowicie zakazać kupowania czegokolwiek w Niemczech. Od proszków do prania, po lokomotywy. A w szczególności powinniśmy zabronić tak zakupu jak i użytkowania pojazdów mechanicznych posiadających jakikolwiek związek z niemieckim oprawcą. Precz z BMW, Audi, MB, VW, Skoda, etc. Reaktywować FSM i Jelcza natychmiast. Się nam wszystkim polepszy. I przestrzeń powietrzną jeszcze zamknąć dla Lufthansy. Niech Niemcy wiedzą z kim maja do czynienia.

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki