Nakłady inwestycyjne Ambry mogą wynieść 31 mln zł w roku 2019/2020

Ambra w roku obrotowym 2019/2020 planuje nakłady inwestycyjne na poziomie 31 mln zł, z czego 20 mln zł już zostało zainwestowane w pierwszym kwartale – poinformował PAP Biznes w wywiadzie wiceprezes spółki Piotr Kaźmierczak. Dodał, że pomimo wysokiego CAPEX-u Ambra chce utrzymać trend rosnącej dywidendy.

"To był pierwszy kwartał, kiedy zmaterializowały się różne projekty, nad którym pracowaliśmy przez ostatnie dwa lata. Inwestycje wyniosły łącznie 20 mln zł. To są projekty, które wpisują się w naszą strategię rozwoju. Za ponad 5 mln zł dokupiliśmy 50 proc. prawa do znaków towarowych +Pliska+ i +Słoneczny Brzeg+. Druga akwizycja to prawo do marki Sange de Taur, poszerzające nasze portfolio w Rumunii o wino stołowe. Całkowita cena zakupu to 10,8 mln zł, z czego zapłaciliśmy 5,6 mln zł. Reszta zostanie dopłacona w ciągu dwóch lat w zależności od wyników tej marki" - powiedział wiceprezes.

"Ponadto zakupiliśmy Vino-klub w Czechach. Wydaliśmy dotychczas 1,5 mln zł. Pozostała, odroczona na kilka lat płatność to 1,8 mln zł. Pozostałe 5 mln zł to nakłady na kontynuację modernizacji zakładu produkcyjnego w Woli Dużej koło Biłgoraja. Inwestycje w linie rozlewnicze mają na celu podnoszenie jakości produktów, wydajności i efektywności" - dodał.

Kaźmierczak zapowiedział, że inwestycje w produkcję w tym roku mogą dodatkowo sięgnąć około 9 mln zł.

"W kolejnych kwartałach nie należy spodziewać się tak dużych nakładów inwestycyjnych. Nie wykluczam, że w związku z przejęciami marek, czy innymi akwizycjami, jakiś projekt w tym roku kalendarzowym może się zmaterializować, ale to nie będzie duży podmiot, może sklepy w Czechach. W całym roku obrotowym nakłady inwestycyjne mogą wynieść bez akwizycji 18 mln zł i 31 mln zł z akwizycjami" - powiedział.

"Zakładamy, że pomimo inwestycji, które zrealizowaliśmy i zrealizujemy, chcemy utrzymać trend wypłaty rosnącej dywidendy" - dodał.

Za rok obrotowy 2018/2019 zakończony 30 czerwca 2019 roku Ambra wypłaci w czwartek, 14 listopada 0,70 zł dywidendy na akcję. W poprzednim roku było to 0,68 zł.

Po pierwszym kwartale roku obrotowego 2019/2020 Kaźmierczak podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi utrzymania rentowności EBIT na poziomie 10 proc. Także tegoroczna dynamika przychodów grupy powinna pozostać na tym poziomie.

"Na rentowność EBIT i EBITDA trzeba patrzeć w perspektywie całego roku. Ponieważ dobrze udało nam się w pierwszym kwartale zarządzać kosztami, to zakładam, że nasz cel utrzymania 10 proc. rentowności zysku operacyjnego wydaje się niezagrożony na chwilę obecną" - powiedział.

"W 11-proc. wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale około 2 pkt. proc. przyniosły przychody wygenerowane dzięki akwizycji znaku towarowego w Rumunii. Wykluczając tą kwotę, to organicznie w tym roku nasze przychody powinny wzrosnąć na poziomie nieco niższym niż rok temu. Łącznie z Sange de Taur, gdyby nam się udało utrzymać dynamikę sprzedaży na poziomie około 10 proc., to będzie bardzo dobry wynik" - dodał.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2019/2020 przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 10,6 proc. do 122,4 mln zł. Zysk operacyjny zwiększył się o 29,5 proc. do 8,4 mln zł, a rentowność EBIT wzrosła do 6,7 proc. z 5,7 proc. Zysk netto dla akcjonariuszy jednostki dominującej wzrósł o 42,7 proc. do 3,7 mln zł.

Rentowność zysku brutto ze sprzedaży spadła o 0,6 punktu proc. do 32,9 proc.

"Obniżenie rentowności zysku brutto ze sprzedaży związane jest w dużej mierze z różnicami kursowymi. Biorąc pod uwagę, jak już przez pół kwartału kształtują się kursy, jest szansa przynajmniej na utrzymanie poziomu marży na zeszłorocznym poziomie. Odchylenie w pierwszym kwartale jest jednorazowe, krótkotrwałe" - powiedział wiceprezes.

W roku obrotowym 2018/2019 (zakończonym 30 czerwca) marża brutto na sprzedaży wyniosła 35,6 proc. a marża EBIT 10,1 proc. Skonsolidowane przychody wzrosły o 10,6 proc. do 552,4 mln zł.

Ambra zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją win i innych alkoholi w Europie Środkowo-Wschodniej. Około 80 proc. przychodów grupy realizowanych jest w Polsce, ponad 12 proc. sprzedaży stanowi rynek rumuński, około 7 proc. to Czechy i Słowacja. Ambra pod marką Centrum Wina/ Distillers Limited prowadzi też w Polsce 30 sklepów specjalistycznych i sprzedaż do 1.500 punktów gastronomii.

Ewa Pogodzińska

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
AMBRA 1,27% 16,00
2019-12-06 16:08:42
WIG -0,61% 55 994,68
2019-12-06 17:15:02
WIG20 -0,91% 2 073,11
2019-12-06 17:15:00
WIG30 -0,49% 2 380,65
2019-12-06 17:15:00
MWIG40 0,32% 3 829,04
2019-12-06 17:15:01
DAX 0,86% 13 166,58
2019-12-06 17:37:00
NASDAQ 1,00% 8 656,53
2019-12-06 22:03:00
SP500 0,91% 3 145,91
2019-12-06 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.