REKLAMA

Marki własne zagarniają coraz większą część rynku

2015-01-05 05:06
publikacja
2015-01-05 05:06
Marki własne zagarniają coraz większą część rynku
Marki własne zagarniają coraz większą część rynku
/ Thinkstock

Polacy na produkty ze znaczkiem sieci handlowych wydają już 21 mld zł rocznie - donosi "Rzeczpospolita".

Już prawie co czwartą złotówkę wydaną na artykuły codziennego użytku przeznaczamy na produkty sprzedawane pod marką sieci handlowych - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen.

Według niego to właśnie marki własne zagarnęły większość wzrostu sprzedaży towarów konsumpcyjnych w ciągu 12 miesięcy zakończonych w październiku 2014 r. Sprzedaż marek własnych wzrosła wtedy do 21 mld zł, czyli o 2,8 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. To niemal dziesięciokrotnie więcej niż jest warta sprzedaż produktów markowych.

Zdaniem Jacka Kalla, profesora marketingu w Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, na całym świecie widać wzrost znaczenia i udziałów rynkowych marek własnych, które zdominowały już niektóre branże.

W Polsce zagrożenie dla produktów markowych długo było niedoceniane. Skromne początki, gdy marki własne kojarzone były u nas ze słabą jakością i kiepskimi opakowaniami, uśpiły czujność wielu firm. W rezultacie trudno im teraz sprostać konkurencji marek sieci handlowych, które wspinają się na coraz wyższą półkę.

Więcej na http://www.rp.pl

(PAP)

tpo/

Źródło:PAP
Tematy
Szukasz pracownika? Opublikuj pierwsze ogłoszenie o pracę już od 59,32 zł na Pracuj.pl!

Szukasz pracownika? Opublikuj pierwsze ogłoszenie o pracę już od 59,32 zł na Pracuj.pl!

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki