LiveChat Software szacuje, że przychody grupy w okresie kwiecień - czerwiec 2021 roku, czyli w I kwartale roku finansowego 2021/22, wyniosły 13,02 mln USD i były wyższe rdr o 25,8 proc. - poinformowała spółka w komunikacie.


W analogicznym okresie poprzedniego roku (kwiecień - czerwiec 2020 r.) skonsolidowane przychody wyniosły 10,36 mln USD, a w okresie styczeń - marzec 2021 r. (czwarty kwartał roku finansowego 2020/21) wyniosły 12,66 mln USD.
Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów spółki na koniec czerwca 2021 r. wyniosła 4,21 mln USD, co oznacza wzrost o 4,7 proc. w stosunku do stanu na koniec marca 2021 r. i o 25,2 proc. rok do roku.
Spółka podała, że na odnotowane wyniki wpłynął m.in. wzrost wskaźnika ARPU (średni, miesięczny przychód na abonenta) głównych produktów grupy. W pierwszym kwartale 2020/21 roku ARPU produktu LiveChat wyniosło 119 USD i było wyższe o ponad 11,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. ARPU ChatBot wyniósł 109 USD na koniec kwartału, co oznacza wzrost o 33,1 proc. w skali roku. Równocześnie odnotowano dalszy wzrost Initial ARPU ChatBot.
Grupa odnotowała także wzrost liczby klientów. Na koniec pierwszego kwartału 2021/22 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 33.358, a ChatBot 2.086.
Przychody wygenerowane przez ChatBot wzrosły o blisko 4,9 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i o ponad 113 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
Zarząd wskazał, że przedstawione dane mają charakter szacunkowy i wstępny, więc mogą ostatecznie różnić się od zaprezentowanych w raporcie okresowym.
"W związku z tym, że spółka generuje zdecydowaną większość przychodów w dolarze amerykańskim (USD), znaczący wpływ na ostateczne wyniki przedstawione w raportach okresowych ma kurs USD/PLN" - napisano.
Publikacja raportu LiveChat Software za pierwszy kwartał 2021/22 zaplanowana jest na 27 sierpnia. (PAP Biznes)
doa/ ana/