Grupa LPP spodziewa się w roku finansowym 2025 przychodów w wysokości ok. 25-26 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54 proc. - podała spółka w raporcie rocznym. Na lata 2026 i 2027 grupa LPP zakłada marżę brutto na poziomie 51-52 proc.


"Wierzę, że 2025 rok będzie ważnym okresem dla LPP i mocnym akceleratorem rozwoju naszej grupy. Dwucyfrowa dynamika sprzedaży internetowej, pozytywne wyniki w sklepach porównywalnych, przychody ze sprzedaży w zakresie 25-26 mld zł i marża brutto na poziomie 53-54 proc. to rezultaty z jakimi planujemy zakończyć bieżący rok" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Marek Piechocki.
Jednocześnie, jak podano w raporcie, grupa LPP zakłada utrzymanie efektywności kosztowej tj. wskaźnik koszty operacyjne do sprzedaży ma być w przedziale 41-42 proc. Marża EBITDA spodziewana jest w przedziale 19-20 proc., a marża zysku netto 7-8 proc.
Spółka zakłada dług netto/EBITDA na poziomie 1,6.
"W planach na 2025 spółkę umacnia dobra perspektywa I kwartału 2025 wynikająca z pozytywnego przyjęcia kolekcji Wiosna/Lato i wzrostu sprzedaży grupy o ok. 23 proc. rdr w walutach stałych w okresie od 1.02 do 31.03.2025" - podało LPP w raporcie rocznym.
"W kanale online w tym okresie grupa zanotowała wzrost rdr o ok. 32 proc. w walutach stałych, natomiast w sklepach porównywalnych (LFL) +1,4 proc. rdr" - dodano.
Spółka podtrzymuje, że jej wydatki inwestycyjne w tym roku wyniosą 3,5 mld zł. 2,3 mld zł z tej kwoty ma być przeznaczone na rozbudowę sieci stacjonarnej. Na projekty związane z logistyką spółka planuje kwotę 1,0 mld zł.
"W ciągu bieżącego roku podwoimy sieć naszej najmłodszej marki otwierając 1.500 nowych sklepów Sinsay, a przy tym około 100 salonów pozostałych brandów z naszego portfolio tak, by na koniec 2025 roku dysponować siecią sprzedaży liczącą około 4.400 salonów" - poinformował prezes LPP.
W latach 2025-2027 grupa LPP skupiać się będzie na ekspansji marki Sinsay w Polsce, Europie Południowej i Środkowej oraz Wschodniej, natomiast rozwój grupy w Europie Zachodniej będzie prowadzony zachowawczo.
Jak podano, spółka posiada pełną zdolność do finansowania realizowanych obecnie i zaplanowanych projektów inwestycyjnych. Inwestycje te sfinansuje z własnych środków oraz kredytów bankowych.
Grupa LPP zakłada na lata 2026 i 2027 marżę brutto na poziomie 51-52 proc., marżę EBITDA 18-19 proc. Średnio roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w kanale tradycyjnym zakładany jest na poziomie 25-30 proc., a w kanale online 20-25 proc. Wskaźnik koszty operacyjne/sprzedaży spodziewany jest w przedziale 41-42 proc. Grupa zakłada w tym okresie stabilną rdr marżę zysku netto.
Wyniki grupy LPP w czwartym kwartale 2024/25 roku według wyliczeń PAP Biznes oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes. Dane w mln zł |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
4Q2024 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2024 | rdr |
Przychody | 5671,0 | 5811,9 | -2,4% | 17,1% | 8,8% | 20194,0 | 16,0% |
EBITDA | 1134,0 | 1151,4 | -1,5% | 11,9% | -2,0% | 4104,0 | 11,9% |
EBIT | 662,0 | 693,2 | -4,5% | 2,9% | -9,4% | 2415,0 | 5,8% |
zysk netto j.d. | 448,0 | 516,0 | -13,2% | -7,3% | -22,6% | 1747,0 | 8,7% |
marża EBITDA | 20,0% | 19,8% | 0,17 | -0,93 | -2,20 | 20,32% | -0,74 |
marża EBIT | 11,7% | 11,9% | -0,27 | -1,61 | -2,35 | 11,96% | -1,16 |
marża netto | 7,9% | 8,9% | -1,00 | -2,08 | -3,21 | 8,65% | -0,58 |
pel/