Inpost byłby zainteresowany brytyjskim dostawcą usług paczkowych Yodel, gdyby firma była wystawiona na sprzedaż - poinformował prezes Inpostu Rafał Brzoska podczas piątkowej konferencji dla dziennikarzy.


„Współpracujemy z Yodel, traktując to jako element naszej dywersyfikacji w zakresie dostaw door-to-door. Będziemy patrzeć na każdy możliwy ruch oportunistyczny w Europie. Jeśli więc proces sprzedaży Yodel będzie się materializował, to będziemy się przyglądać” - powiedział Rafał Brzoska.
Pierwszy kwartał 2025 roku w segmencie e-commerce będzie słabszy niż rok temu, ale prezes Inpostu Rafał Brzoska zapowiada, że Inpost radzi sobie lepiej niż konkurenci.
„Widać z badań, że pierwszy kwartał w e-commerce będzie słabszy niż rok temu. My czujemy się z tym komfortowo, radzimy sobie lepiej niż rynek” - powiedział Rafał Brzoska.
W pierwszym kwartale 2025 roku w Polsce Inpost przewiduje około 10 proc. wzrostu wolumenu, wyraźnie przewyższając słabszy rynek e-commerce i osiągając wzrost rok do roku we wszystkich segmentach.
Na rynkach zagranicznych Inpost również zakłada wyższe dynamiki niż całego rynku e-commerce. Spółka oczekuje około 17 proc. wzrostu wolumenu InPostu rok do roku.
Inpost chce w 2025 roku uruchomić dostawy door-to-door we Francji, a w dalszej kolejności również w Hiszpanii - poinformował prezes Inpostu Rafał Brzoska.
„W tym roku planujemy we Francji uruchomienie dostaw to-door. To też się wydarzy na innych rynkach, Hiszpania pewnie będzie następnym rynkiem, na którym będziemy to robić” - powiedział Rafał Brzoska podczas piątkowej konferencji prasowej Inpostu.
Prezes poinformował, że priorytetem jest rozwój dostaw do bezpośredniego odbiorcy w sposób organiczny, ale Inpost nie wyklucza też akwizycji w tym obszarze.
„Dostawy door-to door robimy organicznie, ale patrzymy też na potencjalnie akwizycje, gdyby miały się na tych rynkach wydarzyć. Ale priorytetem jest rozwój organiczny” - powiedział. (PAP Biznes)
pr/ osz/