REKLAMA

CPK opóźnia przetarg przez ryzyko cięcia wynagrodzeń

2025-06-12 07:15
publikacja
2025-06-12 07:15

Spółka Centralny Port Komunikacyjny przesunęła otwarcie ofert dla dróg do lotniska, bo nie wyklucza zmian w specyfikacji. To skutek branżowych uwag, które mają uchronić firmy przez ryzykiem obcinania wynagrodzenia z kontraktów - informuje czwartkowy „Puls Biznesu”.

CPK opóźnia przetarg przez ryzyko cięcia wynagrodzeń
CPK opóźnia przetarg przez ryzyko cięcia wynagrodzeń
fot. Mateusz Włodarczyk/Forum / / Forum

Gazeta wskazuje, że spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) planowała 13 czerwca otworzyć oferty na budowę korytarzy dojazdowych związanych z realizacją lotniska w Baranowie i infrastruktury towarzyszącej. Termin - jak zauważono - został jednak przesunięty na 7 lipca, bo „firmy i eksperci zgłaszają wiele pytań i wątpliwości, spółka natomiast udziela odpowiedzi i przedstawia liczne wyjaśnienia”.

Gazeta podaje, że przedstawiciele branży budowlanej poprosili o zmiany w specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) dotyczące wynagrodzenia za roboty drogowe. „Są potrzebne w bieżącym postępowaniu oraz w przetargach na kolejne planowane przez CPK etapy prac drogowych” — podkreślił, cytowany w dzienniku, prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa (PZPB) Jan Styliński.

„Inwestycja jest podzielona na kilka faz. Obecny przetarg dotyczy etapu nr 3, a 24 czerwca jest planowane złożenie ofert w postępowaniu na fazę pierwszą. Inwestor nie podaje kosztorysu bieżących zadań, wiadomo jedynie, że wartość postępowania przekracza 100 mln zł” - czytamy w gazecie. (PAP)

fos/ ktl/

Źródło:PAP
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (16)

dodaj komentarz
polonu
jakby Chińczycy rządzili w Polsce tylko 5 lat nie poznajecie tego kraju gdzie jesteście ,
energizerjohn51
Limuzyny dla zarządu już kupili :) Projekt prowadzi specjalista od rosyjskich tłumaczeń. Aktywny przeciwnik projektu! Takie rzeczy to tylko w państwie Tuska. Jak by mógł to z grabarzy zrobił by lekarzy, tylko to by wyszło w ciągu tygodnia a z CPK poczekamy dekadę tak jak z atomem za PO który był budowany i budowany a portfele zauszników Limuzyny dla zarządu już kupili :) Projekt prowadzi specjalista od rosyjskich tłumaczeń. Aktywny przeciwnik projektu! Takie rzeczy to tylko w państwie Tuska. Jak by mógł to z grabarzy zrobił by lekarzy, tylko to by wyszło w ciągu tygodnia a z CPK poczekamy dekadę tak jak z atomem za PO który był budowany i budowany a portfele zauszników TUSKA puchły :)
secundus
tęczowy rafał wiedział co mówił, podając datę 2037 zamiast 2035

S.
kartezjusz80
Zaczyna sie. Przeciaganie i robienie tak zeby nic nie zrobic, a to ciezkie zadanie. Kto wierzyl w obiertice Tuska wystąp!! :))
men24a
Znasz biznesplan CPK ?
Bo ja już poznałem lotniska w Radomiu czy blokadę portu w Elblągu przez kanał. Kto miał zarobić zarobił a teraz miasta nie sie martwią żeby to utrzymać
energizerjohn51 odpowiada men24a
Port lotniczy w Radomiu utrzymywany jest przez: Polskie Porty Lotnicze S.A. (PPL) — to państwowa spółka zarządzająca m.in. Lotniskiem Chopina w Warszawie.
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną (Elbląg) Utrzymywany przez Urząd Morski w Gdyni, który podlega Ministerstwu Infrastruktury.
men24a odpowiada energizerjohn51
A cpk przez kogo będzie utrzymywane ?
To ja poproszę więcej takich inwestycji
men24a odpowiada energizerjohn51
17,5 miliona złotych- tyle władza Radomia przekażą do spółki Polskie Porty Lotnicze w tym roku. Podobnie było w 2023 roku. Wszystko na mocy umowy, która została zawarta podczas przekazywania cywilnego lotniska przez miasto spółce PPL.

Dodatkowo miasto utrzymuje połączenia autobusowe z lotniskiem z którego nikt nie lata. Paradoksem
17,5 miliona złotych- tyle władza Radomia przekażą do spółki Polskie Porty Lotnicze w tym roku. Podobnie było w 2023 roku. Wszystko na mocy umowy, która została zawarta podczas przekazywania cywilnego lotniska przez miasto spółce PPL.

Dodatkowo miasto utrzymuje połączenia autobusowe z lotniskiem z którego nikt nie lata. Paradoksem jest że te autobusy dalej puste kursują
jan-kowalski odpowiada men24a
Tak dla porządku i przypomnienia - Radom jest równie trafiony, co Modlin, który od 20 lat jedzie na dotacjach z Urzędu Marszałkowskiego (na czele którego stoi p. Struzik z PSL, wspierany dzielnie przez PO/KO). Ale o tym drugim lotnisku (a chronologicznie pierwszym) jakoś mniej się mówi, że to de facto prywatny port Ryanair wybudowany Tak dla porządku i przypomnienia - Radom jest równie trafiony, co Modlin, który od 20 lat jedzie na dotacjach z Urzędu Marszałkowskiego (na czele którego stoi p. Struzik z PSL, wspierany dzielnie przez PO/KO). Ale o tym drugim lotnisku (a chronologicznie pierwszym) jakoś mniej się mówi, że to de facto prywatny port Ryanair wybudowany i utrzymywany za publiczne pieniądze.
Widocznie każda władza musi mieć swój własny Modlin, w przypadku PIS padło na Radom...
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)

Powiązane: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki