CI Games koncentruje się na projektach Survive i "3", podtrzymując daty premiery gier odpowiednio na 2025 i 2026 rok. Spółka prowadzi rozmowy z dużymi wydawcami na temat potencjalnego partnerstwa - poinformował na konferencji prezes CI Games, Marek Tymiński.


"Obecnie planujemy przeznaczyć zdecydowanie mniejszy budżet (niż na Lords of the Fallen), ale nadal znaczny, solidny budżet na projekt Survive, ale jest zbyt wcześnie, aby to komentować" - powiedział prezes.
"Rozmawiamy również z (...) jednym z największych wydawców o potencjalnym partnerstwie, współwydawnictwie geograficznym i platformowym. Prowadzimy poważne rozmowy z niektórymi z dużych graczy" - dodał.
Prezes poinformował, że nic nie zostało jeszcze sfinalizowane, a kwoty, o których firma rozmawia z tymi partnerami, są podobne do kwot, które stanowią budżety rozwojowe firmy.
"Jest to kombinacja różnych opcji, które będziemy wykorzystywać do finansowania działalności. Uważamy, że istnieją solidne podstawy do rozwoju działalności od miejsca, w którym obecnie się znajdujemy" - powiedział Tymiński.
"Oczywiście finansujemy nasze przyszłe projekty poprzez dalszą sprzedaż naszego obecnego portfolio" - dodał.
W materiałach na konferencji spółka podtrzymała, że premiera gry Survive będzie miała miejsce w 2025 roku, a gry "3" w 2026 roku.
Prezes dodał, że choć spółka ma wewnętrzne zespoły, to pracuje również z partnerami outsourcingowymi.
"Tak było w przypadku Lords of the Fallen - w pewnym momencie mieliśmy 80-90 osób wewnętrznie w rozwoju, ale jednocześnie mieliśmy ponad 100 osób pracujących w pełnym wymiarze godzin od outsourcera" - powiedział prezes.
"To samo dotyczy Projektu '3' i projektu Survive (...), będziemy mocno polegać na outsourcerach" - dodał.
Tymiński ocenił, że w 2023 roku firma osiągnęła najlepsze przychody w historii.
"To bardzo mocny fundament na przyszłość, dla przyszłych projektów i przyszłych wyników firmy (...), myśląc z punktu widzenia średnio- i długoterminowego" - powiedział.
"W 2024 r. będziemy aktualizować wyniki sprzedaży (Lords of the Fallen) w naszych raportach kwartalnych, nie możemy podać żadnych dalszych prognoz" - dodał.
Prezes poinformował, że wydatki na marketing nie będą znaczące w 2024 roku.
W 2023 r. CI Games wypracowało blisko 245 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza czterokrotny wzrost w porównaniu do 2022.
W raportowanym okresie grupa zanotowała 26,3 mln zł zysku brutto oraz 14,5 mln zł zysk netto (marża netto 5,9 proc.).
EBITDA w 2023 r. wyniosła 97,6 mln zł.(PAP Biznes)
han/ gor/