REKLAMA

Brand24 chce stworzyć nowe produkty; mocno inwestuje w AI

2024-04-08 16:38
publikacja
2024-04-08 16:38

Brand24 chce stworzyć nowe produkty; mocno inwestuje w AI - poinformował prezes Michał Sadowski na konferencji prasowej. Wskazał, że w 2024 r. spółka chce podwoić przychody w projekcie Insights24.

Brand24 chce stworzyć nowe produkty; mocno inwestuje w AI
Brand24 chce stworzyć nowe produkty; mocno inwestuje w AI
fot. OLaLa Merkel / / Shutterstock

"Jeszcze nie mieliśmy wewnątrz firmy dyskusji co zrobić (z zarobionymi pieniędzmi - przyp.) - czy wypłacić dywidendę, czy może będą akwizycje jakiś mniejszych podmiotów, czy może jeszcze jakiś inny scenariusz. To zależy też od rozmów związanych z przeglądem opcji strategicznych" - powiedział prezes Michał Sadowski na konferencji prasowej.

"Natomiast my od zawsze celowaliśmy w Brand24 w jako taki inkubator, mamy know-how jak budować SaaS (...). To jest w tej chwili idealna pozycja, aby wypuszczać kolejne nowe produkty do grupy docelowej. Wypuściliśmy do tej pory dwa nowe produkty i każdy okazał się być sukcesem, więc nie zaskoczę tym, że będziemy się starali wypuścić kolejne produkty" - dodał.

Jak wskazano w raporcie, kluczowym projektem, nad którym pracuje spółka jest AI Asystent Marki - wirtualny konsultant. Asystent ma dostęp do wszystkich metryk i liczb oraz potrafi tworzyć wykresy czy gotowe slajdy do prezentacji dla klienta. Wersja beta asystenta trafiła już do pierwszych klientów.

"Bardzo mocno inwestujemy w segment AI - wierzymy, że jest to przyszłość. Pierwszy feedback od klientów sugeruje, że jest to dobry kierunek. Jest to o tyle ciekawy kierunek, że bardzo dobrze łączy się on z naszą strategią przesuwania się w kierunku coraz większych klientów. Więksi klienci oczekują funkcji premium, oczekują zaawansowanej analityki i wniosków" - powiedział Michał Sadowski.

"Po stronie dużych marek jest niechęć do tego, aby płacić tysiące dolarów za narzędzie, które daje dane. Natomiast są bardzo skłonni do tego, żeby płacić tysiące dolarów za narzędzie, które daje wnioski - my chcemy właśnie być tym drugim. Chcemy dawać wnioski, rekomendacje, a niekoniecznie być tylko źródłem danych. Cały 2023 r. mocno inwestowaliśmy w tematy związane z AI" - dodał.

Prezes wskazał, że jeśli chodzi o tematy związane z marketingiem i sprzedażą to Brand24 bardzo przyzwoicie rośnie jeśli chodzi o ruch organiczny, to jest główne źródło ruchu spółki.

"Od nowego roku mamy nową strategię tworzenia treści. Przeszliśmy na model tworzenia treści, który się nazywa programmatic. To jest model, dzięki któremu tworzymy więcej treści wykorzystując sztuczną inteligencję, ale nie w negatywny sposób, (...) bardziej jest to wsparcie researchu, dzięki któremu junior content menagerowie są w stanie tworzyć więcej treści" - powiedział prezes.

"Chcielibyśmy przynajmniej podwoić przychody w projekcie Insights24 (produkt Brand24 - przyp.). W zeszłym roku było to blisko 1 mln zł, więc jako cel stawiamy trochę ponad 2 mln zł. Myślimy, że będzie to przyzwoite tempo wzrostu" - dodał.

EBITDA grupy Brand24 wzrosła w 2023 roku o 46 proc. do 7,7 mln zł. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży zwiększyły się w ubiegłym roku o 25 proc. do 27,7 mln zł, a EBIT wzrósł o 60 proc. do 4,5 mln zł.

Brand24 wskazał w komunikacie prasowym, że największy wpływ na wyniki spółki miało znaczne zwiększenie ekspozycji na rynki zagraniczne, gdzie biznes Brand24 urósł o 39 proc. licząc rok do roku.

"Bieżący rok powinien stać pod znakiem dalszych wzrostów, o czym świadczy m.in. wskaźnik ARR (Annual Run Rate) ze wszystkich przychodów abonamentowych na koniec grudnia 2023 r., który wyniósł prawie 31 mln zł. W tym zawiera się sprzedaż działu Insights24 (poszerzone, zindywidualizowane raporty) oraz aplikacji Brand Monitoring tworzonej we współpracy z firmą Semrush i sprzedawanej na ich platformie. Łącznie wygenerowało to w 2023 r. 1,5 mln zł. Liczymy, że w 2024 r. udział tych produktów w sprzedaży zauważalnie się zwiększy" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Michał Sadowski.

Brand24 jest właścicielem narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie jest sprzedawane globalnie w modelu SaaS (Software as a Service). (PAP Biznes)

alk/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki