Asbis Enterprises, dystrybutor, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług IT oraz IoT zanotował w II kw. 2023 roku 11,2 mln USD zysku netto, co oznacza wzrost o 1,5 proc. rdr - poinformował Asbis w raporcie. W II kwartale przychody wyniosły 674,1 mln USD, co oznacza wzrost o 30,5 proc. w porównaniu do II kw. 2022 r.


Analitycy spodziewali się, że zysk netto Asbisu w II kw. wyniesie między 9,7 a 11,3 mln USD.
Marża zysku brutto ustabilizowała się na poziomie 8,04 proc. Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 12,2 proc. i osiągnął 54,2 mln USD w porównaniu do 48,3 mln USD w II kw. 2022 r.
"Jeśli chodzi o przepływy pieniężne, warto wspomnieć, że w II kwartale 2023 roku Asbis wygenerował dodatnią gotówkę z działalności operacyjnej w wysokości 59,4 mln USD w porównaniu do zmniejszenia pozycji gotówkowej w wysokości 0,5 mln USD w II kwartale 2022 roku" - napisano w raporcie.
W I półroczu 2023 r. Asbis wygenerował przychody w wysokości 1.396,1 mln USD (wzrost o 15,3 proc. w porównaniu do I półrocza 2022 r.) i osiągnął zysk netto po opodatkowaniu w wysokości 28,6 mln USD, co oznacza wzrost o 5,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Jak podano, wzrost sprzedaży w ujęciu kwartalnym odzwierciedla silny wzrost we wszystkich geograficznych segmentach sprawozdawczych spółki. Regiony byłego Związku Radzieckiego oraz Europy Środkowej i Wschodniej tradycyjnie miały największy udział w przychodach grupy. Udział krajów byłego Związku Radzieckiego w przychodach ogółem wzrósł do 48,02 proc. w II kw. 2023 r. w porównaniu do 45,50 proc. w II kw. 2022 r.
"Po najbardziej rentownym pierwszym kwartale w historii, drugi kwartał 2023 roku zakończyliśmy bardzo mocno, generując miesiąc do miesiąca wysoki, dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Dzięki konsekwentnej realizacji naszej strategii i ogromnej determinacji naszych zespołów udało nam się osiągnąć mocny wzrost przychodów, pomimo faktu, iż historycznie drugi kwartał jest najsłabszym kwartałem roku kalendarzowego w branży IT" - napisano.
"W II kwartale 2023 roku kontynuowaliśmy naszą strategię inwestowania na perspektywicznych rynkach, takich jak kraje Azji Centralnej, Kaukazu i Afryki, ale także w Europie Zachodniej, budując silne zespoły, dzięki którym możemy dynamicznie zwiększać naszą sprzedaż. Kontynuowaliśmy również wzmacnianie i rozwój naszego portfolio produktów i usług IT o zaawansowane technologicznie rozwiązania, w tym pion związany z robotyką – ASBIS Robotic Solutions (AROS)" - dodano.
W II kwartale 2023 r. wiele linii produktowych odnotowało wzrosty. Liderem sprzedaży pozostały smartfony, procesory i laptopy. (PAP Biznes)
alk/ ana/