W latach 2007-2009 przychody ze sprzedaży Grupy wzrastały w średniorocznym tempie (CAGR) wynoszącym 19%. Ubiegły rok był rekordowy dla Mennicy pod względem przychodów (przekroczyły 1 mld zł) i zysku na każdym poziomie. Wyjątkowo sprzyjające były także warunki rynkowe – spółka podpisała najwyższy w historii kontrakt z NBP (150 mln zł), cena złota osiągała rekordowe poziomy, co napędzało sprzedaży sztabek i złotych monet, a eksportowi sprzyjał słaby złoty.
Wiele z powyższych pozytywnych czynników nie będzie występowało w bieżącym roku. Obniżony został m.in. kontrakt z NBP do 100 mln zł, wpływ na wyniki Grupy mogą mieć także problemy z systemem Kolekcjoner, które ograniczyły popyt na monety kolekcjonerskie. W 2010 roku nie spodziewamy się również przychodów z działalności deweloperskiej.
Naszym zdaniem należy się liczyć z faktem, że tegoroczne wyniki będą gorsze od rekordowego 2009 roku. Zakładamy ponad 11% spadek przychodów oraz czasowy spadek rentowności operacyjnej do 9,8% z 11,7% w 2009 roku. Na poziom zysku netto wpływ będzie miała jednorazowa transakcja sprzedaży akcji Ruch S.A. do Mennica FIZAN i wykazanie na tej transakcji straty w 1Q2010. Trudno szacować wpływ tego zdarzenia na wynik bieżącego roku ze względu na trwający nadal proces prywatyzacji Ruch S.A.
Siłę napędową Spółki w br. powinny stanowić projekty z branży płatności elektronicznych (przede wszystkim Wrocław, Bydgoszcz oraz uszczelnienie systemu w Warszawie), nowe projekty na rynku metali oraz rozwój sprzedaży przez własny kanał dystrybucji - Skarbiec Mennicy Polskiej. Czynnikiem wzrostu w kolejnych latach będzie rozstrzyganie kontraktów m.in. na Śląską Kartę Usług Publicznych oraz Łódzką Kartę Miejską. W kolejnych latach zakładamy dynamikę wzrostu przychodów na poziomie około 10% w roku 2011 i 7,5% w 2012 (poprawa nastrojów konsumentów i efekt EURO 2012) oraz ustabilizowanie się rentowności operacyjnej na poziomie około 10%.
Pełna analiza Mennica Polska S.A znajduje się na stronach DM AmerBrokers.





















































