Po serii wykrytych oszustw i incydentów Airbnb zapowiedział, że zweryfikuje każdą nieruchomość na swojej platformie - dnosi BBC News


Do grudnia 2020 roku, czyli przez rok, serwis internetowy oferujący krótkotrwały wynajem pokojów czy mieszkań, zamierza zweryfikować każdą dostępną na platformie nieruchomość. Dodatkowo, jeśli klienci Airbnb udowodnią, że zostali wprowadzeni w błąd w wyniku nieprawdziwych informacji zamieszczonych w ofercie, serwis obieca zwrot pieniędzy.
Vice News niedawno odkrył serię oszustw, które rezerwowały za pomocą platformy mieszkanie czy pokój. Goście przybywali na wakacje, ale otrzymywali od gospodarza telefon w ostatniej chwili informujący o tym, że lokum nie jest już dostępne, bo przykładowo dokonano podwójnej rezerwacji. Następnie byli przenoszeni do innej nieruchomości, często w innym miejscu i bez udogodnień, jakie były im zapewnione.
We are introducing the Airbnb Guest Guarantee. Starting on 12/15/19, if a guest checks into a listing and it doesn’t meet our accuracy standards, we will rebook them into a listing that is just as nice — and if we can’t, they will get 100% of their money back.
— Brian Chesky (@bchesky) November 6, 2019
Dyrektor naczelny Airbnb Brian Chesky napisał na Twitterze, że platforma działa w oparciu o zaufanie i dlatego od 15 grudnia 2019 roku serwis, jeśli gość zamelduje się i poinformuje, że lokum nie spełnia standardów, otrzyma w zamian inne lokum. W przypadku, kiedy będzie to niemożliwe, serwis zaoferuje 100 proc. zwrot pieniędzy.
WS