Zysk netto CD Projektu w pierwszym kwartale 2022 roku wyniósł 68,9 mln zł - podała spółka w raporcie. Zysk jest zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy prognozowali wynik na poziomie 70 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem wynik wzrósł o 112 proc.


Grupa wypracowała 216,1 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 215,9 mln zł (w przedziale oczekiwań 200-238 mln zł). Przychody wzrosły o 9,3 proc. wobec analogicznego okresu 2020 roku.
Zysk operacyjny zwiększył się rok do roku o 98 proc. do 85,3 mln zł. Konsensus zakładał 76,2 mln zł zysku.
Przeczytaj także
Wynik EBITDA CD Projektu w pierwszym kwartale sięgnął według wyliczeń PAP Biznes 107,2 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 51 proc. Konsensus zakładał wynik w wysokości 99,8 mln zł.
W pierwszym kwartale zysk netto segmentu produkcji gier - czyli CD Projekt RED - sięgnął 68,8 mln zł. Z kolei GOG, platforma dystrybucji cyfrowej gier, zanotowała 0,1 mln zł zysku netto.
Przychody CD Projekt RED wyniosły po trzech miesiącach 2022 roku 179,3 mln zł, a przychody GOG sięgnęły 40,4 mln zł.
W pierwszym kwartale 2022 r. CD Projekt wydał grę "Cyberpunk 2077" na najnowszą generację konsol wraz z dużą aktualizacją na wszystkie platformy. Spółka ogłosiła również, że pracuje nad nową wiedźmińską sagą.
"Next-genowa wersja Cyberpunka wraz z dużą aktualizacją, czyli patchem 1.5, wpłynęły pozytywnie na percepcję gry i jej sprzedaż, szczególnie na konsolach. Kontynuujemy prace nad usprawnieniami do Cyberpunka, choć już znacznie mniejszym zespołem. Największe moce produkcyjne koncentrujemy obecnie na rozwoju dużego fabularnego dodatku do gry, który zadebiutuje w przyszłym roku" - powiedział Adam Kiciński, prezes CD Projekt.
W marcu CD Projekt RED poinformował o rozpoczęciu wieloletniej, strategicznej współpracy z Epic Games, na mocy której przyszłe tytuły będą korzystały z technologii Unreal Engine 5. Studio ogłosiło również, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier Wiedźmin.
"Cieszymy się z powrotu do uniwersum, które tak bardzo wpisało się w naszą historię. Niedawno zakończyliśmy fazę badawczą pierwszej gry nowej sagi wiedźmińskiej, co oznacza, że od tego momentu będziemy kapitalizować wydatki na jej rozwój" - powiedział Adam Kiciński.
"Za największą część przychodów pierwszego kwartału odpowiada +Cyberpunk 2077+, który dzięki premierze edycji na najnowszą generację konsol ma za sobą dobry kwartał sprzedaży. Jednocześnie nasze saldo gotówki, lokat i obligacji wzrosło w pierwszych trzech miesiącach 2022 r. o ponad 107 mln zł" – dodał Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projekt ds. finansowych.
Na drugą połowę roku CD Projekt zaplanował premierę serialu anime "Cyberpunk: EDGERUNNERS" na platformie Netflix oraz wydanie gry "Wiedźmina 3: Dziki Gon" w wersji wykorzystującej moc konsol najnowszej generacji.
Poniżej przedstawiamy wyniki grupy CD Projekt w pierwszym kwartale 2022 roku, ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz do wyników z poprzednich okresów.
Dane w mln zł.
1Q2022 | wyniki | kons. | różnica | r/r |
Przychody | 216,1 | 215,9 | 0,1% | 9,3% |
EBITDA | 107,2 | 99,8 | 7,4% | 51,0% |
EBIT | 85,3 | 76,2 | 12,0% | 97,5% |
zysk netto j.d. | 68,9 | 70,0 | -1,5% | 112,1% |
marża EBITDA | 49,6% | 46,3% | 3,31 | 13,68 |
marża EBIT | 39,5% | 35,3% | 4,16 | 17,61 |
marża netto | 31,9% | 32,5% | -0,61 | 15,44 |
(PAP Biznes)
pr/ mfm/