UKE: Poczta Polska operatorem wyznaczonym na lata 2016-2025

Poczta Polska wygrała konkurs na pocztowego operatora wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej na lata 2016-2025 - poinformował w środę Urząd Komunikacji Elektronicznej. Oferta Polskiej Grupy Pocztowej została odrzucona przez niespełnienie wymogów formalnych.

(fot. Poczta Polska / poczta-polska.pl)

Oferta prywatnego operatora PGP nie spełniła wymogów uczestnictwa w drugim etapie konkursu, czyli w ocenie merytorycznej. Chodziło o posiadanie odpowiednio rozbudowanej sieci placówek pocztowych i centrów rozdzielczych, środków transportu, a także stabilną organizację przedsiębiorstwa i płynność finansową. Ocena została dokonana na podstawie dokumentacji dostarczonej przez operatorów oraz danych posiadanych przez prezesa UKE z urzędu.

"W jej (PGP) ofercie nie było np.: wielu dokumentów przygotowanych według wzorów z dokumentacji konkursowej, opisu sieci placówek pocztowych, wykazu centrów rozdzielczych, informacji o ich wydajności, informacji o środkach transportu, świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego" - powiedziała PAP prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) Magdalena Gaj.

Przed rozpoczęciem postępowania konkursowego, Polska Grupa Pocztowa nie ukrywała, że jej oferta nie spełnia wszystkich wymagań konkursowych. "Spółka z pełną świadomością złożyła ofertę, która nie spełnia wszystkich wymogów określonych w dokumentacji konkursu. Poprzez złożenie oferty Spółka pragnie dać wyraz zainteresowaniu świadczeniem usług powszechnych jako operator wyznaczony (...) pomimo niesprzyjających uwarunkowań prawnych konkursu" - informowała PGP 14 kwietnia.

Prezes Gaj zaprzeczyła jednak, jakoby odrzucenie oferty PGP miało związek z tymi deklaracjami, ponieważ komisja konkursowa badała obie oferty przez ponad miesiąc.

"Komisja konkursowa pracowała od dnia 14 kwietnia 2015 r. do dnia 19 maja 2015 r. W wyniku badania ofert w pierwszym etapie konkursu, do drugiego etapu konkursu zakwalifikowana została oferta Poczty Polskiej" - czytamy w komunikacie UKE. Jak dodała prezes Gaj, Poczta Polska złożyła kompletną ofertę, dzięki czemu mogła zostać oceniona w drugim etapie konkursu, którą to ocenę przeszła pomyślnie.

"Teraz wszczynamy postępowanie administracyjne, które zakończy się wydaniem decyzji administracyjnej wyznaczającej operatora do świadczenia usługi powszechnej" - poinformowała Gaj.

Obowiązek wybrania operatora wyznaczonego nakłada na kraje członkowskie Unia Europejska. Celem jest zapewnienie obywatelom - na liberalizującym się rynku pocztowym - dostępu do wysokiej jakości usług, świadczonych po przystępnych cenach, na takich samych zasadach na terenie całego kraju. Do końca br. funkcję operatora wyznaczonego także pełni Poczta Polska.

Do obowiązków pocztowego operatora wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej, zalicza się m.in.: świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, obejmującym przesyłki listowe do 2 kg, paczki na terenie Polski do 10 kg oraz zagranicznych do 20 kg, a także paczki dla ociemniałych.

Ponadto, jest on zobowiązany do posiadania odpowiednio gęstej sieci placówek pocztowych, świadczenia usługi odbierania i dostarczania listów i paczek przez minimum pięć dni w tygodniu, zapewnienia dostępu do poczty dla osób niepełnosprawnych, współdziałania ze strukturami państwowymi w sytuacjach kryzysowych, organizować pocztę polową itp. (PAP)

rcze/ jzi/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 1 ~gaba66

Musze zaopatrzyć się w drugi do reklamacji dla siebie i rodziny, skoro ta śmieszna spółka dalej będzie zarabiać na biednych ludziach. Niech w końcu jakaś inna firma przejmie tą funkcję, która dba o jakość usługi i klientów. Jakby to był 1 kwietnia, to uznałabym , ze to kiepski żart. Znowu pełno problemów i użeranie się z listonoszem i panią z okienka.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~walizka

Skoro klienci już nie chcą korzystać z usług świadczonych przez Pocztę Polską, są zmuszani przez tego typu konkursy. Sorry ale, żeby nadać przesyłkę trzeba powypełniać pełno papierków, jakby nie można zrobić tego przed internet. Ceny za przesyłkę z kosmosu i jeszcze awizo zamiast przesyłki do domu. Dzięki, poszukam lepszej oferty. Poczta już się skończyła, świat poszedł do przodu, ale poczta nie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 ~mc2

Niech zamkną w końcu tą pocztę bo człowiek tylko się dodatkowo stresuje. Już mi zgubili nie jeden rachunek a ja musiałem się tłumaczyć za niekompetentnych pracowników poczty, jakby to ode mnie zależało to bym ich wszystkich pozwalniał. Nie patrzą do kogo, wrzucają byle gdzie albo zostawiają polecone po sąsiadach, których się prawie nie zna. Jak ma to nie wnerwiać ludzi? Dlatego tak dużo klientów stracili a takie konkursy to zapewnienie zleceń, bo z klientów by się nie utrzymali.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 ~sum_wąsaty

Żałosna informacja. Jak można powierzyć Poczcie Polskiej taką misję, jak ta firma chyli się ku upadkowi. Od lat przynosi straty, każdy to wie, po samych komentarzach widać. A mimo to, wygrywa konkurs. Kto teraz korzysta z usług Poczty oprócz starych ludzi, co miesiąc czekających na emeryturę? Ja nie korzystam, nie kojarzę by ktoś z mojego grona korzystał. Poczta jest za droga i nierzetelna!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 ~ekolog

Jak można wyznaczyć na operatora firmę, która przynosi straty. Ile podatnicy mogą utrzymywać tą nierentowną firmę. Przeciętny, szary pracownik jest wykorzystywany za śmieszne pieniądze a my zmuszani do korzystania z usług poczty. Sprzeciw monopolizacji rynku pocztowego, niech ludzie mają wybór. Koszmar przedłużony o kolejne 9 lat...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 ~Ziomal

Poczta Polska to jakaś porażka. Jakby mentalność ludzi zatrzymała się w latach 80. Kolejki jak po mięso, obsługa porażka, procedury dziwne. Ale przecież płaci się za usługę, więc dlaczego jest byle jak? Jakby się powróciło do PRL gdzie cieszysz się, że w ogóle coś możesz wysłać i jest szansa, że kiedyś przyjdzie do ciebie przesyłka na która czekasz. Kiedy? Czekaj przyjdzie jak przyjdzie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~vanessa

Dziękuję bardzo ale dlaczego ja, jako klient muszę cierpieć, że pracownicy Poczty Polskiej się nie wyrabiają? Płacę za przesyłkę do rąk własnych a nie do okienka w urzędzie. Zagubione listy z banku i gazowni to standard. Ile razy u sąsiadki moja korespondencja była to zabraknie mi palców u obu rąk. Taka prawda, że operatorem wyznaczonym powinna inna firma.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Lysa

Ja nie dziwię się, że takie sytuacje się dzieją na poczcie. Z tego co wiem, to szeregowi pracownicy są przeładowani pracą i pracują za marne grosze. Zostają po godzinach, żeby się z wszystkim wyrobić. Nie widać takich sytuacji w innych firmach, żeby ktoś prawie nosem orał. A potem są pomyłki. Współczuję czasem tym panią z okienka. Mój listonosz też czasem chyba bierze nadgodziny bo ostatnio był prawie o 17

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~byłapracownica

Potwierdzam, niekiedy praca jak w kołchozie. Skargi klientów i ciągły natłok obowiązków wykończył mnie psychicznie. Zrezygnowałam. Teraz pracuje i wiem, że żyję. Bardzo ciężka praca, niewdzięczna. Za te pieniądze nie dziwie się, że obsługa jest, jaka jest i lepsza nie będzie. Tak samo listonosze, są przeładowani i zamiast brać przesyłki wolą zostawiać awiza.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Edward odpowiada ~byłapracownica

Okej, rozumie, że ciężka praca ale nie można odgrywać się na klientach. Też mam trudną pracę z ludźmi ale skoro się wybrało to trzeba stawić temu czoło. A jak ktoś się wypalił niech zmieni pracę.Nie korzystam z usług Poczty, i byłbym szczęśliwszy gdyby inna firma dostarczała mi korespondencje z banku. Znowu trzeba będzie się męczyć.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne