REKLAMA

Telewizja Republika traci reklamodawców. Ceny w górę o 2500 proc.

2024-07-04 09:41
publikacja
2024-07-04 09:41

Trzykrotnie zmniejszyła się w ciągu roku liczba reklamodawców i wyświetlanych spotów w Telewizji Republika – wynika z danych serwisu Wirtualne Media. Zysk z reklam wzrósł jednak blisko pięciokrotnie. Wszystko za sprawą podwyżek w cennikach, które sięgnęły 2500 proc.

Telewizja Republika traci reklamodawców. Ceny w górę o 2500 proc.
Telewizja Republika traci reklamodawców. Ceny w górę o 2500 proc.
fot. Jakub Porzycki / / FORUM

Jak wynika z analizy Wirtualnych Mediów, w czerwcu 2024 r. za pośrednictwem stacji Tomasza Sakiewicza reklamowało się 71 firm, które wyemitowały 3672 reklamy. Dla porównania, przed rokiem z usług TV Republika skorzystało 204 reklamodawców, a stacja zaprezentowała 13 367 spotów reklamowych.

Mimo tego faktu, w czerwcu 2024 r. wpływy stacji z reklam wyniosły 30,29 mln zł – blisko pięciokrotnie więcej niż w analogicznym miesiącu 2023 r. Wówczas bowiem z reklam do kasy TV Republika wpłynęło 6,25 mln zł.

To efekt wyjątkowo wysokich podwyżek w cennikach. Jak ustaliły Wirtualne Media, o ile w czerwcu 2023 r. trzydziestosekundowy spot kosztował potencjalnego reklamodawcę 550 zł, o tyle w czerwcu 2024 r. było to już 13 800 zł.

To jednak nie był cenowy szczyt. Już na początku roku stacja Tomasza Sakiewicza, by zrekompensować odpływających reklamodawców i zapewnić gaże prezenterom, którzy dołączyli do TV Republika po zmianach w TVP, zaczęła podnosić maksymalne stawki w cenniku emisji reklam.

W marcu za najdroższy spot trzeba było płacić ponad 20 tys. zł a w maju ponad 26 tys. zł. Wówczas stacja zaczęła obniżać ceny, do wspomnianych 13,8 tys. zł w czerwcu i 10,2 tys. zł w lipcu.

MKZ

Źródło:
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (54)

dodaj komentarz
mesten
Widać jedni nie chcą wrócić do rzeczywistości i szukają mediów gdzie bajki trwają wiecznie.
mesten
Widać że zwolennicy kościołkowej lewicy nie chcą słuchać prawdy o swoich idolach i szukają bańki gdzie dalej trwa błogi stan upojenia.
marszalek2020
Jak robi się inwestorów w balona?
A no tak, że dużymi literami na pierwszej stronie daje się tytuł "Spółka A traci klientów" a dopiero gdzieś w treści pisze się ze zyski tej firmy wzrosły z 6 do 30 milionów.

Na TV Republika trudno jest znaleźć jakieś haki, dlatego cała machina propagandowa musi jechać tylko na
Jak robi się inwestorów w balona?
A no tak, że dużymi literami na pierwszej stronie daje się tytuł "Spółka A traci klientów" a dopiero gdzieś w treści pisze się ze zyski tej firmy wzrosły z 6 do 30 milionów.

Na TV Republika trudno jest znaleźć jakieś haki, dlatego cała machina propagandowa musi jechać tylko na tak śliskim i kompromitującym autorów paliwie.
newcommer
Prywatna TV ? Szok, wzrasta im oglądalność i ceny idą w górę.
Za to w TVPO w upadłości likwidacyjnej ceny nie idą.
Tak o to poznaliscie prawo popytu i podaży!!!
Bankier tłumaczy tak wiele tak nie wielu
wtf2077
W prawicowym rynsztoku reklamują siè właśnie takie firmy
marszalek2020
Wyjaśnienie jest stosunkowo proste, wzrosła im oglądalność o ponad 3000%, prześcignęli Polsat i w niektórych momentach wieczornego pasma prześcigają TVN24 - reklamodawcy płacą za ilość oglądających dlatego płacą więcej.

Będzie się działo jeszcze, ale o tym może później w kolejnym wpisie :)
jaroslawzbigniew
Za używanie publicznych pieniędzy na reklamy wyborcze ( np Fundusz Sprawiedliwości), PIS straci dotacje z budżetu. To będzie mniej kasy na telewizję. A Jarek swoich zaskórniaków w postaci nieruchomości na Nowogrodzkiej i
Srebnej nie ruszy.
inwestor.pl
Ten oraz inne komentarze zostały usunięte.
mesten
Ale reklamują tylko brony i ciągniki dla wsi z Podkarpacia.

Powiązane: Dziennikarze i media

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki