Trzykrotnie zmniejszyła się w ciągu roku liczba reklamodawców i wyświetlanych spotów w Telewizji Republika – wynika z danych serwisu Wirtualne Media. Zysk z reklam wzrósł jednak blisko pięciokrotnie. Wszystko za sprawą podwyżek w cennikach, które sięgnęły 2500 proc.


Jak wynika z analizy Wirtualnych Mediów, w czerwcu 2024 r. za pośrednictwem stacji Tomasza Sakiewicza reklamowało się 71 firm, które wyemitowały 3672 reklamy. Dla porównania, przed rokiem z usług TV Republika skorzystało 204 reklamodawców, a stacja zaprezentowała 13 367 spotów reklamowych.
Mimo tego faktu, w czerwcu 2024 r. wpływy stacji z reklam wyniosły 30,29 mln zł – blisko pięciokrotnie więcej niż w analogicznym miesiącu 2023 r. Wówczas bowiem z reklam do kasy TV Republika wpłynęło 6,25 mln zł.
To efekt wyjątkowo wysokich podwyżek w cennikach. Jak ustaliły Wirtualne Media, o ile w czerwcu 2023 r. trzydziestosekundowy spot kosztował potencjalnego reklamodawcę 550 zł, o tyle w czerwcu 2024 r. było to już 13 800 zł.
To jednak nie był cenowy szczyt. Już na początku roku stacja Tomasza Sakiewicza, by zrekompensować odpływających reklamodawców i zapewnić gaże prezenterom, którzy dołączyli do TV Republika po zmianach w TVP, zaczęła podnosić maksymalne stawki w cenniku emisji reklam.
W marcu za najdroższy spot trzeba było płacić ponad 20 tys. zł a w maju ponad 26 tys. zł. Wówczas stacja zaczęła obniżać ceny, do wspomnianych 13,8 tys. zł w czerwcu i 10,2 tys. zł w lipcu.
MKZ

















































