Na produkty elektronicznego giganta – firmy Apple – najwięcej wydają starsi mężczyźni. Według badań, panowie po 65 roku życia są najwierniejszymi klientami i rocznie wydają prawie 1000 dolarów na urządzenia z logiem nadgryzionego jabłka.


976 dolarów – tyle wydaje średnio co roku starszy (65+) Amerykanin na produkty Apple. To o ponad 300 dolarów więcej niż kobieta w tym samym wieku. Firma ma zdecydowanie więcej fanów w męskiej części społeczeństwa – donosi CNN Money za badaniem Slice Intelligence.
Średnie wydatki roczne na produkty Apple w Ameryce w podziale na poszczególne grupy demograficzne (w dolarach amerykańskich) |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Płeć\Wiek |
18-24 lata |
25-34 lata |
35-44 lata |
45-54 lata |
55-64 lata |
65+ |
Mężczyzna |
764 |
838 |
941 |
956 |
905 |
976 |
Kobieta |
573 |
562 |
615 |
706 |
675 |
667 |
Źródło: Slice Intelligence, październik 2015 |
Analitycy próbują argumentować wspomnianą sytuację na rynku i wskazują na możliwość zawyżenia statystyk przez częste kupowanie przez osoby starsze produktów Apple z przeznaczeniem na prezent.
Biorąc pod uwagę to, jaki produkt sprzedaje się w danej grupie najlepiej, seniorzy najczęściej decydują się na iPady. Nowe zegarki Apple Watch cieszą się największą popularnością wśród 35-44 latków.
/mg