REKLAMA

Fundusz MCI Management SA zwiększa zaangażowanie w DomZdrowia.pl

2006-07-07 13:53
publikacja
2006-07-07 13:53
Na początku lipca b.r. MCI Management S.A. podjęło decyzje o przeprowadzeniu trzeciej rundy inwestycyjnej projektu DomZdrowia.pl. Obecna runda inwestycyjna w wysokości 450 tys PLN jest drugą transzą inwestycji z kolei w tym roku i trzecią od momentu inwestycji początkowej Funduszu w DomZdrowia.pl Sp. z o.o. z października 2005 roku.

W ramach trzeciej rundy MCI Management obiął nowe udziały DomZdrowia.pl o wartości 450 tys PLN, tym samym łączne zaangażowanie kapitałowe Funduszu w przedsięwzięciu wynosi około 1,4 mln PLN. Po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału MCI Management S.A. będzie posiadało 49,57% udziałów w Spółce.

„Spółka zakończyła budowę i rozszerzenie oferty produktowej w drugim kwartale tego roku o kosmetyki i leki na receptę, tym samym kończąc etap przygotowania do ekspansji rynkowej od strony produktowej. Kosmetyki w naszej ofercie pomogą zwiększyć tempo wzrostu z obecnych 50% rocznie do około 75% rocznie. Natomiast leki na receptę mają długoterminowy strategiczny charakter, jako pierwsi zaoferowaliśmy od czerwca b.r. w Polsce taką możliwość dla klientów i na efekty należy poczekać. Mimo niesprzyjającego otoczenia lobby aptekarskiego, niejasności prawnych oraz opóźnienia we wprowadzaniu elektronicznych recept liczymy na stopniowy wzrost popularności kanału internetowego w tej kategorii produktowej”: powiedział Jacek Denkowski Prezes Zarządu DomZdrowia.pl.

„Przyspieszyliśmy pierwotny plan inwestycji ze względu na szybsze zakończenie wprowadzenie dodatkowych kategorii produktowych przez Spółkę, co było założeniem drugiej rundy inwestycyjnej. Kapitał z trzeciej rundy zostanie przeznaczony przede wszystkim na finansowanie rozwoju serwisu w obszarze kosmetyków oraz leków na receptę oraz na finansowanie wdrożenia technologii ecommerce. Ścieżka rozwoju DomZdrowia.pl jest zgodna z historią rozwoju globalnych liderów na rynku Drugstore.com oraz DocMorris.de. Wierzymy ze Spółka w oparciu o rozszerzoną ofertę produktową będzie w stanie szybciej osiągnąć masę krytyczną biznesu, co istotnie przyczyni się do wzrostu wartości przedsięwzięcia”: powiedział Andrzej Jasieniecki, Dyrektor Inwestycyjny MCI Management S.A.

Trzecia runda inwestycyjna MCI Management w DomZdrowia.pl jest wynikiem realizacji strategii Funduszu zakładającej zwiększenie inwestycji w obszarze handlu elektronicznego, szczególnie w segmencie produktów dla konsumentów o dużej masie krytycznej.

O DomZdrowia.pl

DomZdrowia.pl Sp. z o.o. od lipca 2004 roku jest operatorem witryny internetowej www.domzdrowia.pl i działa w oparciu o punkt apteczny. Spółka jako pierwsza na polskim rynku od lipca 2004 roku umożliwiła dokonywanie zakupów leków OTC przez Internet oraz od czerwca 2006 roku umożliwia również dokonanie zamówienia przez Internet leków na receptę.

Model biznesowy zakłada prowadzenie apteki e-ecommerce (www.domzdrowia.pl) oraz drogerii internetowej (www.domurody.pl) oraz dedykowanych serwisów internetowych takich jak np. www.apteka.interia.pl, www.pretty.pl, www.zdrowewakacje.pl, inne. Serwisy internetowe służą do prezentacji szerokiego asortymentu leków OTC, leków na receptę oraz kosmetyków.

Podstawowym celem przedsięwzięcia jest umożliwienie klientom indywidualnym złożenia zamówienia w punkcie aptecznym i drogerii przez internet, odbiór zamówienia następuje za pośrednictwem kuriera lub poczty na zlecenie klienta. Ceny oferowane w serwisach prowadzonych przez DomZdrowia.pl są średnio o około 15% niższe od cen w tradycyjnych aptekach i drogeriach, co stanowi główny powód wzrostu popularności zakupów użytkowników Internetu w serwisach domzdrowia.pl. Wg szacunków DomZdrowia.pl średnio statystyczny klient może zaoszczędzić od 250 do 500 PLN rocznie na wydatkach przeznaczonych na produkty zdrowie i uroda wybierając serwisy internetowe zamiast tradycyjne punkty sprzedaży. Blisko klientów Spółki stanowią kobiety powyżej 30 roku życia, mieszkające w miastach powyżej 100 tys mieszkańców, średnia wartość zakupów przekracza 120 złotych.

W pierwszej połowie 2006 roku DomZdrowia.pl poszerzył ofertę produktową o kosmetyki i leki na receptę tym samym spółka zakończyła etap budowy oferty docelowej. Łącznie wartość rynków leków OTC, leków na receptę oraz kosmetyków przekracza 20 mld PLN rocznie. Internet jako kanał sprzedaży może w średnim okresie czasu zdobyć od 1 % do 3% udziału w rynku.

Celem strategicznym spółki jest utrzymanie pozycji zdecydowanego lidera branży zamówień produktów z zakresu zdrowia i urody za pomocą Internetu w Polsce. Środki z trzeciej rundy inwestycyjnej zostaną przeznaczone na kontynuacje finansowania strategicznych projektów Spółki mających na celu przyspieszenie wzrostu spółki:

- implementacja i rozwój platformy ecommerce,
- rozwój i promocja oferty kosmetyków w oparciu o serwis DomUrody.pl,
- rozwój wyspecjalizowanych w poszczególnych kategoriach produktowych serwisów ecommerce we współpracy z partnerami strategicznymi (producenci leków i kosmetyków, portale horyzontalne, wortale tematyczne)

- rozwój i promocja oferty produktów wydawanych na receptę

O MCI Management:

MCI Management S.A. jest wiodącym funduszem technologicznym, wyspecjalizowanym w inwestycjach w Internet, Ecommerce, Mobile, Wireless, Software, IT, Biotechnology / Life Science , Media, Innovations na terenie Polski i Europy Centralnej. Od lutego 2001 fundusz jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie ( kapitał zakładowy: 37.800.000 PLN; obligacje zamienne 10.020.000 PLN).Fundusz zrealizował łącznie 23 inwestycje w ramach funduszy TechVentures'99 i TechVentures'03 oraz dokonał 8 transakcji wyjść .W portfelu MCI znajdują się :

- Bankier.pl - portal finansowy
- Clix Software - dostawca rozwiązań CRM
- Computer Communication Systems - integrator systemów informatycznych
- Comtica - producent formatów i rozwiązań mobilnych dla mediów i przedsiębiorstw
- DomZdrowia.pl - apteka internetowa
- GeoTechnologies - producent systemów GIS dla administracji
- Hoopla.pl - sklep internetowy AGD/RTV
- Iplay.pl - muzyczny sklep internetowy
- One2One - integrator rozwiązań mobilnych
- Retail Info - porównywarka cenowa , agregacja promocji dużych sieci retailowych
- S4E - dostawca rozwiązań pamięci masowych
- Telecom Media - agregator kontentu mobilnego
- Travelplanet.pl - internetowe biuro podróży

Źródło:
Tematy
Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki