Sokołów
Analitycy przewidują, że poziom sprzedaży Sokołowa nie poprawi się. Ze względu na kiepską sytuację gospodarcza, zwiększa się popyt na wyroby tańsze, spółka ma więc trudności ze sprzedażą wyrobów droższych, na których ma większą marżę.
Analitycy CDM prognozują, że Sokołów wykaże w II kw. 2002 oraz całym I półroczu zysk operacyjny. Niestety na poziomie netto wciąż będą straty, chociaż dużo mniejsze, niż w ubiegłym roku. W II kw. 2002 prognozowana skonsolidowana strata netto to 1,3 mln zł, a w I półroczu 0,5 mln zł.
Zdaniem analityków CDM, że restrukturyzacja, jaka miała miejsce w Grupie Sokołowa, zaczyna pozytywnie odbijać się na wynikach finansowych Grupy.
Wilbo
Podobnie, jak w przypadku Sokołowa, także klienci Wilbo przerzucili się na tańsze wyroby. Stąd i tu wyniki sprzedaży prognozowane są na niższym poziomie, niż w ubiegłym roku. Ponadto wzrastają koszty sprzedaży spółki.
Aby zwiększyć udział na rynku tańszych wyrobów, spółka zaczęła promocję taniej marki „Taaka Ryba. Jednak ewentualne pozytywne wyniki kampanii będą widoczne dopiero w następnych kwartałach.
Okocim
Udział w rynku grupy piwowarskiej Carlsberg-Okocim spadł w 2001 roku do 15% przy spadającej sprzedaży. Także w tym roku wyniki sprzedaży pogarszają się
Problemem Okocimia jest także restrukturyzacja grupy, a przede wszystkim jej finansowanie – uważają analitycy CDM. Środki z ostatniej emisji akcji zostały przeznaczone na zapłatę za zakupione browary, zatem Okocim w inny sposób musi sfinansować restrukturyzację.
Analitycy CDM prognozują, że w II kw. 2002 roku Okocim miał 10,1 mln skonsolidowanej straty, natomiast w I półroczy strata skonsolidowana wyniosła 5 mln zł.
Żywiec
„Żywiec powoli, ale bardzo konsekwentnie poprawia wyniki finansowe” – to pierwsze zdanie z części raportu poświęconej tej spółce. Grupa Żywiec obniża koszty i zwiększa sprzedaż (według prognoz CDM o 6% w I kw. 2002 i o 9% w I półroczu 2002), zmniejsza również zadłużenie. Dlatego analitycy CDM prognozują, że Grupa wyjdzie wreszcie w II kw. na plus wypracowując 2,3 mln zł zysku.





















































