Zarząd 4fun Media opracował plan dalszego rozwoju grupy kapitałowej, który zakłada reorganizację zasobów, zwłaszcza w segmencie e-commerce - podała spółka w komunikacie. 4fun Media odwołuje także prognozę osiągnięcia 15 mln zł przychodów w segmencie e-commerce w 2019 r.


"Mimo poniesienia znaczących nakładów inwestycyjnych na rozwój technologiczny, marketing oraz rekrutację nowych pracowników, segment ten ciągle przynosi straty i rozwija się wolnej niż to pierwotnie zakładano w planach na 2019 rok" - napisano.
Zgodnie z raportem półrocznym, przychody w segmencie e-commerce po sześciu miesiącach 2019 r. wynoszą 3,2 mln zł (wykonanie prognozy w 21 proc.).
"W ocenie zarządu emitenta, przyjęta przed kilkoma laty strategia dywersyfikacji przychodów, pochodzących z innych źródeł niż tradycyjna reklama telewizyjna oraz synergiczne wykorzystywanie posiadanych zasobów zapewni spółce rozwój w kolejnych latach obrotowych. Aby jednak osiągnąć zakładane cele i wrócić na ścieżkę systematycznej poprawy rentowności i wzrostu zysku netto, wymagać ona będzie wdrożenia planu znaczącej reorganizacji zasobów grupy kapitałowej emitenta, zwłaszcza w segmencie e-commerce, który rozwija się wolnej niż zakładano i w efekcie notuje straty" - dodano.
Zarząd pozytywnie ocenia perspektywy rozwoju platformy CupSell oraz Mustache - mają one osiągnąć próg rentowności na przełomie 2019 i 2020 roku.
W przypadku platformy sprzedażowej naimpreze. pl oraz spółki produkcyjnej Print Logistic zarząd podejmie decyzje w czwartym kwartale. Nie wyklucza m.in. zamknięcia platformy sprzedażowej i odpisu dokonanych w nią do tej pory inwestycji. (PAP Biznes)
doa/ osz/