11 bit studios wypracowało w trzecim kwartale 4,1 mln zł zysku netto - podała spółka w raporcie. Średnia prognoz analityków wynosiła 2,6 mln zł. Przychody były zbliżone do oczekiwań i sięgnęły 13,4 mln zł.


Wynik EBITDA producenta gier w trzecim kwartale to 5,8 mln zł. Był o 20 proc. wyższy od konsensusu.
Po trzech kwartałach 11 bit studios zanotowało 49,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 28 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Wynik netto spadł o 46 proc. do 17,4 mln zł. Zysk w tym roku obciążały niegotówkowe rezerwy tworzone w związku programem motywacyjnym na lata 2021-2025: od początku roku sięgnęły one 2,92 mln zł.
Od stycznia do września spółka wypracowała ok. 33 mln zł środków pieniężnych z działalności operacyjnej, na koniec września wartość aktywów finansowych (gotówki i jej ekwiwalentów, instrumentów finansowych oraz należności handlowych i podatkowych) wzrosła do 121,5 mln zł.
Wartość bilansowa niezakończonych prac rozwojowych na koniec września wzrosła do 43,4 mln zł z 37,6 mln zł kwartał wcześniej. Obejmują one głównie nakłady na tworzone przez spółkę gry komputerowe - „Frostpunk 2”, „Projekt 8” oraz „Dolly” - a także tytuły zewnętrzne z wydawnictwa 11 bit publishing.
W liście do akcjonariuszy zarząd 11 bit studios chwali zainteresowanie drugą częścią gry „Frostpunk”, której zapowiedź miała miejsce 12 sierpnia. Zwiastun obejrzano jak dotąd ponad 5 mln razy w serwisie Youtube i na innych tego typu platformach a liczba graczy, którzy umieścili „Frostpunka 2” na swojej liście życzeń (wishlist) w serwisie Steam "daleko przekracza wishlistę 'Frostpunka' bezpośrednio przedpremierą w kwietniu 2018 roku.
Po trzech kwartałach przychody ze sprzedaży „Moonlightera”, „Children of Morta” oraz pozostałych produkcji zewnętrznych studiów, wydanych przez 11 bit studios, odpowiadały za ok. 25 proc. przychodów spółki. W raporcie podano, że prace nad pozyskiwaniem nowych tytułów do portfolio wydawniczego spółki nabrały w ostatnim czasie wyraźnego przyspieszenia i przynoszą rezultaty, o których 11 bit studios "będzie chciało wkrótce poinformować".
Spółka prowadzi rozmowy z kilkoma spółkami w sprawie zakupu udziałów, przy czym w jednym przypadku negocjacje są "mocno zaawansowane". 11 bit studios podtrzymało w raporcie, że chce nabywać mniejszościowe udziały w podmiotach zewnętrznych a preferowanym źródłem finansowania transakcji będą środki własne. Spółka nie wyklucza jednocześnie innych modeli finansowania akwizycji. (PAP Biznes)
Poniżej przedstawiamy wyniki 11 bit studios w trzecim kwartale 2021 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP i wyników poprzednich okresów.
dane w mln zł
3Q2021 | wyniki | kons. | różnica | rdr | kdk | YTD 2021 | rdr |
Przychody | 13,4 | 13,3 | 1% | -25,4% | -36% | 49,2 | -27,8% |
EBITDA | 5,8 | 4,8 | 20% | -49% | -57% | 25,6 | -39,9% |
EBIT | 3,9 | 2,4 | 65% | -55% | -65% | 18,4 | -47,5% |
zysk netto j.d. | 4,1 | 2,6 | 60% | -42,4% | -58% | 17,4 | -45,8% |
marża EBITDA | 43,2% | 35,9% | 7,29 | -19,56 | -20,68 | 51,93% | -10,45 |
marża EBIT | 29,1% | 17,5% | 11,60 | -19,27 | -23,71 | 37,38% | -14,02 |
marża netto | 30,5% | 18,8% | 11,66 | -8,97 | -16,08 | 35,37% | -11,74 |
*** Prognozy roczne i kwartalne dla ponad 200 spółek notowanych na GPW znajdują się w bazie Konsensusy, dostępnej dla abonentów w Serwisie Ekonomicznym PAP Biznes. http://biznes.pap.pl/nse-2/pl/consensus/main/newWindow/?referer=nse2.
(PAP Biznes)
kuc/ mfm.