Ponad 1,6 tys. wadliwych hyundaiów zarejestrowanych w Polsce musi zostać poddanych naprawie – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Usterki dotyczą dwóch popularnych w Polsce modeli.
Jak wynika z pisma przesłanego do UOKiK przez Hyundaia, wadliwe okazały się dwa modele: tucson (usterka wykryta w pojazdach wyprodukowanych w Czechach pomiędzy 23 października 2018 r. a 27 października 2020 r.) oraz i30 (wyprodukowanych w Czechach pomiędzy 25 października 2018 r. a 15 lipca 2020 r.).
W 2022 r. oba modele były jednymi z najpopularniejszych w Polsce. Tucson zakończył rok z 9197 zarejestrowanymi egzemplarzami, a i30 z 9142 nowymi pojazdami wpisanymi do bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów. Drugi z hyundaiów był szczególnie popularny wśród firm, które rejestrowały go 7873 razy, co dało mu trzecie miejsce, za najpopularniejszą od lat toyotą corollą oraz skodą octavią, a przed toyotą yaris.
Jak informuje producent, w zgłoszonych do UOKiK pojazdach może dojść do niedrożności filtra siatkowego kanału olejowego pompy podciśnienia współpracującej z pompą wtryskową.
Usterka może być odczuwalna poprzez opór pedału hamulca jeszcze zanim na desce rozdzielczej włączy się lampka ostrzegawcza.
Na polskim rynku wadę wykryto w 1646 pojazdach. Ich właściciele będą wzywani do autoryzowanych stacji naprawczych Hyundaia, gdzie mechanicy wymieniać będą felerne filtry.