UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie UPC i Multimedia Polska

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez UPC kontroli nad spółką Multimedia Polska - podał urząd w komunikacie.

"Uczestnicy koncentracji zajmują się dostawą m.in. płatnej telewizji oraz dostępu do Internetu. W zakresie tych usług – zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem UOKiK – rynkiem, na którym konkurują przedsiębiorcy jest obszar miasta" - napisano w komunikacie.

"Analiza wniosku wykazała, że w wielu miejscowościach łączny udział UPC i Multimedia Polska przekracza 40 proc. (...) Istnieje zatem uzasadnione prawdopodobieństwo, że koncentracja może doprowadzić do istotnego ograniczenia konkurencji, dlatego postępowanie zostało przedłużone" - dodano.

UOKiK przypomniał w komunikacie, że zgodnie ze znowelizowaną ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap postępowania trwa do miesiąca. Natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych, w których istnieje prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji lub wymagających badania rynku postępowanie może trwać dłużej. Wydanie postanowienia o przedłużeniu terminu zakończenia postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana.

W październiku 2016 r. akcjonariusze Multimedia Polska podpisali przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. akcji Multimedia Polska za 3 mld zł na rzecz UPC Polska. Zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży akcji nastąpi pod warunkiem wydania przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgody na dokonanie koncentracji.

Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł (enterprise value). Ostateczna cena będzie uzależniona od poziomu podstawowych wskaźników operacyjnych i finansowych biznesu telekomunikacyjnego (RGU, przychody, EBITDA) na dzień zamknięcia transakcji. Wycena została dokonana w oparciu o wyniki biznesu telekomunikacyjnego za 2015 r.

Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej grupy tj. energii, gazu i ubezpieczeń. Rozliczenie transakcji nastąpi w gotówce.

UPC Polska to największy operator sieci kablowych w Polsce, którego sieci obejmują 3,1 mln gospodarstw domowych w Polsce. Multimedia Polska to trzeci co do wielkości operator kablowy w Polsce, którego sieci obejmują 1,6 mln gospodarstw domowych.

Multimedia Polska to ogólnopolski dostawca usług telekomunikacyjnych – telewizji cyfrowej, szybkiego internetu stacjonarnego i mobilnego z pakietem bezpieczeństwa, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej. Wśród usług dla domu spółka oferuje również ubezpieczenie mieszkania, wideo monitoring, energię elektryczną oraz gaz.

Multimedia Polska były kilka lat temu notowane na warszawskiej giełdzie. W maju 2014 roku spółka podjęła nieudaną próbę powrotu na parkiet. (PAP)

gsu/ dan/

Źródło: PAP Biznes
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Kalendarium przedsiębiorcy

  • Rozliczenie podatku od towarów i usług za poprzedni miesiąc - VAT 7.

    Podatnicy podatku akcyzowego rozliczają akcyzę.

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl