– pierwszego dnia doszło do przeciążenia serwera i problemów przy rejestrowaniu nowych użytkowników. W ciągu doby eBay.pl zdobył ok. 1 proc. polskiego rynku aukcji internetowych.
Wystawianie aukcji jest bezpłatne, nie ma żadnych prowizji od sprzedaży, a procedury związane z rejestracją są bardzo uproszczone, co ma zachęcić do korzystania z debiutującego w Polsce serwisu. Krajowy eBay jest okrojony w stosunku do zachodnich wersji. W najbliższych tygodniach będzie rozbudowywany o kolejne opcje, w tym o system uproszczonych płatności PayPal.
Nieoficjalnie wiadomo, że dominujący na polskim rynku serwis Allegro (85 proc. rynku) już kilka miesięcy temu rozpoczął przygotowania do wejścia do Polski światowego lidera aukcji. W ostatnich tygodniach wprowadzono szereg udogodnień . Rozpoczęto także działania mające poprawić wizerunek serwisu. Kolejne zmiany (także dotyczące płatności) są przygotowywane, a będą wprowadzane zależnie od działań eBay.pl.
Inne polskie serwisy aukcyjne zlekceważyły wejście zagranicznego konkurenta. Kontr działania przewidują jedynie aukcje24.pl (ok. 4 proc. rynku), które należą do poprzednich właścicieli Allegro. Natomiast serwis swistak.pl umieścił na swoje stronie powitanie konkurenta i... wystawił się na sprzedaż na eBay.pl za ponad 16 mln zł.
eBay to największy na świecie serwis aukcyjny. Działa w 25 krajach. Należy do spółki eBay International, która z tytułu prowizji osiągnęła w ubiegłym roku przychody 3,27 mld USD (Allegro – 831 mln zł), a tylko w ciągu ostatnich trzech miesiącach br. – 1,03 mld dolarów.
Gazeta Poznańska
KMK