Grupa Sfinks Polska odnotowała w maju 2023 r., w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku, wzrost sprzedaży gastronomicznej o 6 proc. do 15,21 mln zł. Dla porównywalnej sieci lokali wzrost wyniósł 11,6 proc. rdr - poinformowała spółka w komunikacie.


Sfinks podał, że wzrost o 6 proc. był efektem pracy zrealizowanej przez 72 lokale działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks, z wyłączeniem sieci Piwiarnia.
Narastająco, w okresie styczeń-maj sprzedaż gastronomiczna wyniosła 74,11 mln zł i wzrosła o 17,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, a dla porównywalnej sieci lokali wzrosła o 22,6 proc. do 73,32 mln zł.
Sprzedaż gastronomiczna w lokalach działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks jest sumą sprzedaży realizowanej przez restauracje własne i franczyzowe. Sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach własnych stanowi przychód grupy, natomiast sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach franczyzowych stanowi przychód franczyzobiorców, od których pobierana jest opłata franczyzowa. (PAP Biznes)
pel/ asa/























































