REKLAMA

Minister obrony nie przekonał prezydenta do Caracali

2015-08-24 01:26
publikacja
2015-08-24 01:26

Andrzej Duda w rozmowie z dziennikarzami odniósł się do środowego wieczornego spotkania z Tomaszem Siemoniakiem.

fot. Lukasz Szelag/REPORTER / / EastNews

Minister po rozmowie mówił jedynie, że dotyczyła m.in.przygotowań do szczytu NATO, modernizacji wojska oraz bieżących wyzwań.

Prezydent wracając z Estonii na pokładzie samolotu przyznał, że podczas spotkania z ministrem obrony poruszył kwestię przetargu na zakup śmigłowców: "Zasadniczo mojego poglądu to nie zmieniło. Nadal uważam, że przy takich przetargach powinno jak najwięcej pożytku pozostawać w Polsce, nie tylko sam sprzęt, ale żeby zarobił na tym polski pracownik i budżet" - przekonywał Andrzej Duda.

Prezydent przypomniał, że jeden z ważnych polityków PO tez ma wątpliwości co do wyboru francuskich śmigłowców. "Premier Jerzy Buzek był zdumiony tą sytuacją, że każdy rząd zrobiłby wszystko, żeby tak się stało. Nie jestem uspokojony, choć parę spraw, nie ukrywam, pan minister mi wyjaśnił" - stwierdził prezydent.

W przetargu na śmigłowce, MON odrzuciło z powodów formalnych oferty PZL-Świdnik i AgustaWestland oraz konsorcjum Sikorsky Aircraft i PZL-Mielec. Do finałowego etapu postępowania wybrano francuskie konsorcjum Airbus Helicopters, które ma dostarczyć 50 helikopterów typu Caracal. Wartość kontraktu to 13 miliardów złotych.

IAR/Tomasz Majka/kry

Źródło:IAR
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (11)

dodaj komentarz
~Pus
Prezydent bardziej dba o Polaków niż pani premier i obecny rząd. Ma u mnie dużego plusa
~PanJan
Pierdolenie. EC725 jest świeżą konstrukcją, najlepiej spełniającą wymagania przetargu. Dlaczego Sikorski i Agusta nie wystawiły innych konstrukcji, które lepiej wpisywały się w założenia przetargu? Dodatkowo wszyscy zapominają, ale Airbus inwestuje w Łodzi, a chce produkować w Łodzi i w Dęblinie, więc mam pytanie, kto będzie tam Pierdolenie. EC725 jest świeżą konstrukcją, najlepiej spełniającą wymagania przetargu. Dlaczego Sikorski i Agusta nie wystawiły innych konstrukcji, które lepiej wpisywały się w założenia przetargu? Dodatkowo wszyscy zapominają, ale Airbus inwestuje w Łodzi, a chce produkować w Łodzi i w Dęblinie, więc mam pytanie, kto będzie tam pracował jak nie polski robotnik? Rumun, a może Słowak?
~PanMarian
będzie, będzie, będzie.... nie bądź naiwny Panie Janie
~hahaha
dobra dobra, Andrzej - przyznaj, ze chodzi ci o wlasna kieszen, a nie o zarabianie przez polskich pracownikow i budzet :))
~wf
Caracal'e są wycofywane z użytkowania w armii francuskiej... czy tak jak F-16 powinniśmy je kupować?
~witek
Źródło podaj bo nic nie mogę znaleźć w tym temacie
~plazowicz odpowiada ~witek
Airbus planuje nowy helikopter, ten chce wycofać bo jego konstrukcja pochodzi z lat 60.
~ron odpowiada ~plazowicz
będą planować 5 lat a za 10 lat będą gotowe do sprzedaży następcy Caracala
~Koba odpowiada ~plazowicz
PiS owe trole każde brednie napiszą, żeby tylko bronić swoich pryncypałów... Cytując wiki:
"Eurocopter EC725 Super Cougar (bądź H225M Caracal) – śmigłowiec, będący rozwinięciem konstrukcji Eurocopter AS532 Cougar. Oblatany 27 listopada 2000, a produkowany od lutego 2005 roku."
~plazowicz odpowiada ~Koba
Koba to chyba od Stalin? Z równą lekkością przekręcacie podstawowe fakty.

"Caracal to stary śmigłowiec, który został opracowany w II połowie lat 60. Jego konstrukcja była dość udana w owych latach, natomiast jeżeli chodzi o nasze potrzeby, to jest ona obarczona bardzo poważnymi wadami.

Major Fiszer zwraca jednak
Koba to chyba od Stalin? Z równą lekkością przekręcacie podstawowe fakty.

"Caracal to stary śmigłowiec, który został opracowany w II połowie lat 60. Jego konstrukcja była dość udana w owych latach, natomiast jeżeli chodzi o nasze potrzeby, to jest ona obarczona bardzo poważnymi wadami.

Major Fiszer zwraca jednak uwagę na to, że tak naprawdę Polska nie kupuje nowych śmigłowców. Maszyna dziś oferowana jako H225M Caracal pochodzi z 2000 r., a sama konstrukcja została opracowana pół wieku temu. Wywodzi się ona z modelu Aérospatiale SA 330 Puma, który został oblatany w 1965 r."

A tutaj reszta miażdżącej krytyki:

http://www.biznes.newseria.pl/news/airbus_pracuje_nad,p1888296026


Powiązane: Andrzej Duda

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki